lördag 11 februari 2017

Melodikrysset v. 6 2017

Godmorgon krysskamrater. Idag sitter Anders i Luleå och jag Anders sitter hemma i Märsta som så många gånger förr. Ja det är väl det allra vanligaste. Inte att Anders sitter i Luleå utan jag i Märsta. Här är det just nu - 2 grader och ändå rätt härligt. Den lilla snömängd som kom  tidigare ligger fortfarande kvar. 
Men nu ska vi kryssa och se vad Eldeman bjuder på idag.




L 8, V 6 Han börjar med en riktig dubbelfråga och en melodifestivallåt förstås. Malena Ernman sjunger La Voix.

V 12 Här tror jag minsann vi skriver in Lars Ekborg.

V 13 Så blev det mer melodifestival. Jag är hemskt ledsen. Frans.

L 11 "När vi gräver guld i USA" instrumentalt. Det blev bäst så när han sökte första ordet. Nu var det rätt lätt i alla fall.

V 10, V 7, L 3 En riktig trippelfråga minsann också. "Everything I do" med Bryan Adams och han kommer ifrån Kanada.

L 2, L 4, L 10 Här blir det bara riktiga trippel- och dubbelfrågor. En av dom roligaste serierna någonsin. Fawlty Towers eller på svenska Pang i Bygget.

V 1 Svängigt med Gipsy Kings.


L 1 "Sunny girl" som här sjöngs av Anders Glenmark.

V 9 Så har Eldeman hittat ännu en intstrumental version av  "My way". Eller det kanske är någon han spelat tidigare. Går ju inte att hålla ordning på alla gånger.

L 5 "En gång för alla". Melodifestivallåt igen. Med Nina Inhammar och Kim Kärnfalk.

V 14 "I vårt eget Blue Hawaii" på finska. Det gör sig inte bra. Ja den gör sig inte bra på svenska heller, så det spelar ingen roll.


Slutligen kort:

L 8 Malena
V 6 Ernman
V 12 Lars
V 13 Frans
L 11 När
V 10 Bryan
V 7 Adams
L 3 Kanada
L 2 Pang
L 4 I
L 10 Bygget
V 1 Gipsy Kings
L 1 Glenmark
V 9 My
L 5 Nina
V 14 Eget


Då var ännu ett melodikryss avslutat. Idag blir det en lördag som en vanlig lördag. Det är visserligen ingen hockey. Ja om man inte vill se Sverige mot Ryssland i Sweden Hockey Games. Jag tycker dock dom turneringarna inte är speciellt roliga. Kan ni tänka er jag tycker något inom sportväg är mindre roligt. Fast jag hade antagligen sett den ändå om inte Leeds spelar mot Cardiff samma tid. Så idag väljer jag Leeds på TV 3 Sport. Innan dess tittar jag in på lite Skidskytte VM.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar