lördag 18 februari 2017

Melodikrysset v. 7 2017

Godmorgon krysskamrater. Denna underbara morgon. Vädermässigt i alla fall. Den dag då melodikrysset börjar 30 minuter senare. Jag måste dock tyvärr meddela att jag inte har möjlighet att vara med idag. Eller kan och kan, men jag skulle inte kunna hålla fokus.
Jag önskar i alla fall er lycka till, så kanske jag kommer upp med en slutprodukt lite senare.

Tack så jättelänge!


Jag lyckas komma loss, så jag hoppar in i halvtid och försöker redovisa första delen under snabbgenomgången.


V 5Den geografiska platsen är "New York, New York" Låten som här spelades instrumentalt.

L 2, L 4 En riktig dubbelfråga då det gäller musikal. Sångerskan som söks är Myrra Malmberg.


V 3 Jularbo med "Drömmen om Elin"

V 8 Med Hasse och Tage sjöngs det om Öl.

V 9 Ja regnar det kan det vara bra med en regnrock. "Singin in the rain"

L 12 "Det börjar verka kärlek banne mig" fast på finska.


Så tar jag då första delen nu. Ni får ursäkta om det blir grötigt. 



V 12  Army of Lovers med en frontman i Alexander Bard

L 7, L 6 Ett klassiskt stycke av kompositören Rickard Wagner.

V 11 Oasis med "Sally can wait" med bröderna Liam och Noel Gallagher

L 1 Här blev det så Evert Taube i form av "Nocturne" En av Eldemans mest spelade visor. Kan den framkalla en snarkning kanske. Ja för mig gör den det, men inte av visan utan för att Eldeman spelar den så ofta. Oj vad påhittig han är.

V 10, V 14 Två välkända röster Lasse Åberg och Göran Ringbom.

L 13 Instrumental version av "Kan du vissla Johanna?" Jag kan vissla.



Kortslutning:

V 12 Bard
L 7 Rickard 
L 6 Wagner
V 11 Noel
L 1 Snarkning
V 10 Åberg
V 14 Göran
L 13 Kan
V 5 New York
L 2 Myrra
L 4 Malmberg
V 3 Om
V 8 Öl
V 9 Regnrock
L 12 Börjar

Så det gick ju vägen det med. Inte alls svårt idag. Nu brukar det inte vara vrålsvårt, men idag var det banne mig vrålenkelt.

Nu tar jag mig an skidorna för att sedan se Luleå möta Frölunda, och Leeds möter Ipswich borta. Dagen i helhet. Ja det blir säkert att jag kastar ett öga på Mellokäbblet lite senare också. Hur urkasst det än må vara.

Tack så jättelänge! Än en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar