lördag 25 februari 2017

Melodikrysset v. 8 2017

Godmorgon krysskamrater. Idag sitter jag vid köksbordet tillsammans med min far. Det är sol och ett par plusgrader ute. Det kommer bli en strålande dag. Jag får en sån där Lennart Palm känsla idag. Han kommer att spela "Pappa jag vill ha en italienare" Vi får se om min känsla stämmer.




V 3 Idag börjar det illa. Så hemskt det låter när Håkan Hellström sjunger.

L 2 Ja även i Bolivia spelar man "I natt jag drömde" Alltså skriver vi in dröm.

L 5 Från Miss Saigon. Niklas Andersson och Malena Laszlo.

V 7 Ja så kom Lennart Palm, men inte med "Pappa jag vill ha en italienare" Om den inte dyker upp sen. Här är det Paul Simons låt "You can call me Al"



L 1, V 9, L 10 En riktig trippelfråga det ni. Electric Banana Band med "Kameleont"

V 8 Conrelis Vreesvijk idag och en rätt ofta spelad om Herr Fredrik Åkare. Ja och den unga fröken Cecilia Lind förstås.

V 6 Inte min genre, men en kompositör som Giacomo Puccini kan jag nog komma på.

L 12 "I'm so excited" Finländarna får det till sexig. Lite roligt, men det är klart orginalet  med Pointer Sisters är bättre.

L 3, V 13, V 11 En riktigt trippelfråga igen. En tv-serie som jag faktiskt inte sett, men den sägs vara bra. Så jag har garanterat missat något. Jag vet ändå att det är House of cards.

L 4 Taube idag med. En superåldring till sångare. Vi lyckades komma fram till att det måste vara Sven-Olof Sandberg. "Den sköna Helen"

V 10 Så slutar vi med att vara brun om benen.

Slutligt:

V 3 Hellström
L 2 Dröm
L 5 Malena
V 7 Al
L 1 Electric
V 9 Banana
L 10 Band
V 8 Herr
V 6 Puccini
L 12 So
L 3 House
V 13 Of
V 11 Cards
L 4 Sandberg
V 10 Ben


Då var det slut för denna gång. Nu blir det lite skid-VM och sedan en tur till City där far och jag ska gå på Liljevalchs. För att sedan åka tillbaka och se när Luleå möter Karlskrona. Leeds spelar även mot Sheffield W idag. Tidig match men den får jag hoppa över. Kan inte se allt när far är här. Annars hade jag garanterat gjort det.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar