lördag 4 februari 2017

Melodikrysset v. 5 2017

Godmorgon krysskamrater. Denna lördag när vi tar oss an melodikrysset ligger det lite vitt på backen här i Märsta. Det ligger kvar sen gårdagen, då det inte visste riktigt vad det ville. Ibland var det regn, ibland hagel, ibland snö och ibland allt ihop på en och samma gång. Nu har det i alla fall gjort att marken är lite vit, även om det "gröna" gräset lyser igenom lite.
Men nu får vi se vad Eldeman bjuder på för repriser den här gången.





L 1, V 1, L 5  En riktigt tippelfråga, bra Eldeman. Det stod snabbt ganska klart att det skulle bli Creedence Clearwater Revival.

V 10 Ur Askungen där det dröms om en bal. Men vad är väl en bal på slottet.

L 4 Det här kan jag redan nu säga blir bäst idag. Fantastiska Adele med "Skyfall"

V 7 Och så kom "Ave Maria"

L 3 The Real Group brukar få vara med, men det var ett bra tag sedan. Nu blev det dags igen.

V 17 Tv-serien med den mordutredaren Hercule Poirot.

L 15 Och nästa tv-serie var Mot alla vindar.

V 8, V 12 En riktig dubbelfråga också. Det är Miss Li som tolkar Olle Ljungströms "Nått för dom som väntar" från Så mycket bättre.

L 13 Jag tror kompositören heter Lai.

V 14 Och här skriver vi in Orup.


V 11, V 16 Vill ni se en stjärna, se på mig. Och ännu en riktig dubbelfråga.

L 2, V 9 Och ser man på bara rätt av Eldeman idag. Lisa Ekdahl går inte att ta fel på. Ja inte hördes Eva Dahlgren så mycket.

V 6 Från Djungelboken där Kung Louie vill lära sig att bli en människa. Bland annat för att kunna göra upp eld.


Kortslutning:

L 1 Creedence
V 1 Clearwater
L 5 Revival
V 10 Bal
L 4 Adele
V 7 Ave
L 3 Real Group
V 17 Poirot
L 15 Mot
V 8 Li
V 12 Olle
L 13 Lai
V 14 Orup
V 11 Ni
V 16 En
L 2 Ekdahl
L 9 Dahlgren
V 6 Eld

Ja som jag misstänkte så blev Adeles "Skyfall" bästa valet idag. Denna lördag som nu går vidare. Jag tänkte fixa mig en Grönkålspaj tror jag. Sedan är det hockey där nu Luleå åker till Gävle för att ta emot Brynäs i ett s k back to back-möte. Nu måste det komma en trepoängare. Men borta mot Brynäs är inte lätt. Den skulle ha kommit hemma istället. Men ingenting är omöjligt. Leeds spelar först i morgon.
Sen drar också den nedrans tjottaballongen igång. Jag är så less på det med alla femtioelva deltävlingar och extra chanser hit och dit. Samtidigt så vet jag att jag antagligen kommer att titta på det för att sedan bara klaga ännu mer hur dåligt det är.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar