lördag 26 november 2022

Melodikrysset v 47 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag och vi är inne i advent. D v s sista helgen i november. Det är trist väder. Den vackra snön som föll tidigare i veckan håller på att regna bort. Alltså en massa slask ut. Men ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson startar ändå dagen.


V 13 Amanda Jensen får inledda med hennes version av "När vi gräver guld i USA" från Så mycket bättre. "When we dig for gold in the USA".

V 9 Åh nej! Kanske en av dom värsta duetter som gjorts. "De sista ljuva åren" med Lasse Stefanz och Christina Lindberg. Vad hjälper det att ordet som söks i texten är förvrängt? Spela den instrumental i stället.

V 10 Julio Iglesias får sjunga. "Pobre Diablo".

L 1, L 3 Klassisk musik av Igor Stravinsky.

L 12 Handlar om att skaffa sig sunda vanor. Man ska inte synda i fjällen.

L 2 "Waka waka" med Shakira. Låten till Fotbolls-VM i Sydafrika 2010.

V 7 Pia Sundhage och svenska damlandslaget. "Vi är tjejer, vi är bäst". Vore väl dumt om dom inte ville vinna. Det är i alla fall det jag tror sport i världsklass går ut på.

V 5, V 2 Nacka Skoglund och svenska herrlandslaget "Vi hänger med". Skriven av Stikkan Andersson.

V 6 "Put your love on me" med Boris René.

L 11 Wizex med "Jag ska vänta på dig". Orginal " Lay back in the arms of someone" med Smokie.

L 8 Champions League hymnen spelas på en arena.

V 3, L 4 "Vi är röde, vi är hvide" Kretsar kring HC Andersens sagor. Han är från Odense.




Så blir det kortare:

V 13 Amanda

V 9 Sista

V 10 Iglesias

L 1 Igor

L 3 Stravinsky

L 12 Sunda

L 2 Shakira

V 7 Vinna

V 5 Nacka

V 2 Stikkan

V 6 René

L 11 Lay

L 8 Arena

V 3 Sagor

L 4 Odense


Snabbgenomgång nej tack! Ett sisådär kryss. Jag fortsätter dagen med det jag är bäst på. Att göra ingenting. Jag lovar att jag fortsätter i morgon om jag inte blir klar.

Nä då, jag ska fixa till lite fint till advent har jag tänkt och sedan blir det hockey. Luleå möter Rögle i Ängelholm. Tittar nog på lite längdskidor också även om Vinterstudion i SVT inte sänder det längre trist nog.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar