lördag 3 december 2022

Melodikrysset v 48 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Tiden går, alla andra tar bilen. Det är lördag igen och december. Inte mycket kvar på detta år. Nu är det lika grått och trist igen. Den snö som kom och la sig så fint försvann som vanligt lika fort. Men ett melodikryss av och med Annika Jankell startar dagen. Mando Diao på L 2?


V 5, L 4 "I min lilla lilla värld av blommor" från Rännstensungar. Sen blir det väl rosen då antar jag.

L 1 En version av "Vart ska vi sova i natt". Som gjordes av Perikles.

L 2 Då blev det inte som jag trodde, utan Ernst Rolf i stället. Här med Tutta Rolf. "Gör någonting".

V 1 Åh lite The Pretenders är inte fel. "I'll stand by you".

L 3, L 9 Mycket ledtrådar. "Gå och fiska" med Gyllene Tider. Det säkra kortet är nät. Och visst vill man att det ska nappa.

V 9 "Millenium 2" med Markoolio. Som kom till nyår 2000. Det år hela gjorde skulle krascha.

V 7 Las Ketchup med "Asereje". Jo då jag har dansat den, eller i alla fall försökt. Annars kan ketchup vara bland det äckligaste som finns.

V 8 Lill-Babs och Owe Thörnqvist med "Aj aj aj - oj oj oj".

V 12 "Bobby Brown" av och med Frank Zappa.

L 6 Tina Turner med "We don't need another hero". Nu även med medborgarskap i Schweiz.

L 10 "Av längtan till dig" med Cajsa Stina Åkerström av Åsa Jinder.

V 11 Åh Bill Wihters med "Ain't no sunshine" bra låt. Och jag tänker alltid på en av mina favoritfilmer Notting Hill. Annika Jankell tänker på sol.


Så blir det kort:

V 5 Rännstensungar

L 4 Rosen

L 1 Perikles

L 2 Ernst Rolf

V 1 Pretenders

L 3 Nät

L 9 Nappa

V 9 Nyår

V 7 Ketchup

V 8 Owe

V 12 Zappa

L 6 Schweiz

L 10 Åsa

V 11 Sol


Har ni hört det förut. Jag hoppar över snabbgenomgången. Nu blir det skidskytte, sen blir det längdskidor och slutligen hockey. Ja på TV förstås.

Tack så jättelänge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar