lördag 19 november 2022

Melodikrysset v 46 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen och det börjar nu bli vinter. Kylan tränger sig på och några flingor har visat sig, även om dom inte ligger kvar på marken än så länge. Ett melodikryss av och med Annika Jankell startar dagen.


V 1, V 7  Dolly Parton gav bort "I will always love you" till Whitney Houston som sedan medverkade i Bodyguard med den. Där spelade hon mot Kevin Costner.

L 1 Duon med one hit "Yes Sir! I can boggie" heter Baccara.

L 3 "Dancing with the moonlit Knight med Genesis.

L 11 Salem Al Fakir och Sarah Dawn Finer med "Sagan om oss två".

L 10 "Månskenssonaten" av Ludvig van Beethoven. Vi skriver in månsken.

V 13 "As it was" med Harry Styles. Det är inte jättesvårt när det frågas om titeln på låten och man får höra hela sången med text.

V 12, V 8, V 9 Musik från musikalen Annie sjöngs av Amy (då) Diamond. Nu heter hon Deasismont.

V 14 "Köttbullelåten" med Ronny Rooster. Du får inte stoppa köttbullar i näsan Markus. Eller snok om man så vill.

L 2, L 4 Dusty Springfield med "Son of a preacher man". Spring är väl vår och en vårmånad som går in är April.

L 5, L 9 Doris Day med "Que Sera Sera".

V 6 "(Sittin' on) The dock of the bay" med Otis Redding avslutar dagens kryss.



Kortare svar:

V 1 Bodyguard

V 7 Costner

L 1 Baccara

L 3 Genesis

L 11 Dawn

L 10 Månsken

V 13 As

V 12 Annie

V 8 Amy

V 9 Diamond

V 14 Snok

L 2 Dusty

L 4 April

L 5 Doris

L 9 Day

V 6 Otis


Jag har inga tomma rutor kvar så jag hoppar över snabbgenomgången som vanligt. Dagen bjuder på en blandning av en del saker. Som t ex hockey då Luleå tar emot Oskarshamn. I fotbollen är det uppehåll då det är dags för VM som startar i morgon. Ett VM jag inte kommer att följa så mycket. Dels för att det är mitt i vintern och sen i Qatar. Om det säger jag inget mer så har jag inget sagt. Bara läsa mellan raderna, och jag är nog långt ifrån ensam.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar