lördag 12 november 2022

Melodikrysset v 45 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag åter igen och mitten på november. Nog går det fort alltid. Dags för melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson. Vad bjuds det på idag?


L  13 Börjar med Anis Don Demina "Vem e som oss".

V 14, L 6 "Vargsången" från Ronja Rövardotter. Lena Nyman sjunger eller Lovis då. Hennes make Mattis spelad av Börje Ahlstedt.

L 3 Musik från operan La Traviata.

V 4, L 9 Åh! The Commodores med "Easy" och frontmannen Lionel Richie.

V 11, L 12 En annan typ av dubbelfråga, men får ändå ses som en riktig dubbelfråga. Det är ju i alla fall samma låt. "Alla har glömt". Först orginalet med Tova Carson sen Anne-Lie Rydés cover.

L 11 Musik av kompositören Claude Debussy. "Clair de lune".

L 2, V 8 "Drömmens skepp" av Bo Setterlind. En tonsatt dikt. Staffan Percy sjöng.

L 5 Olivia Lobato med "Syrener".

V 9 Som vanligt ger jag mig inte på att skriva finska titeln. Men orginalet är "All my loving" av The Beatles.

L 1 Så blir det hårdrock också. AC/DC med "Highway to hell".

V 10 Ola Magnell med "När jag en gång dör".

L 7 Taylor Swifts "Shake it off" från animerade filmen Sing. Det avslutar dagens kryss.




Lite kortare:

L 13 Anis

V 14 Lovis

L 6 Mattis

L 3 Traviata

V 4 Commodores

L 9 Lionel

V 11 Carson

L 12 Rydé

L 11 Claude

L 2 Bo

V 8 Dikt

L 5 Olivia

V 9 Loving

L 1 AC

V 10 Ola

L 7 Sing


Ingen lucka för mig, därmed ingen snabbgenomgång. Nu blir det Vinterstudion. Äntligen är dom igång igen. Då är det vinter, även om det är svårt att tro om jag tittar ut med en temperatur på närmare +16. Ja det är rent av shortsväder. Ingen hockey om jag inte väljer Karjala Cup. Fotboll sen då Leeds möter Tottenham.

Tack så jättelänge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar