lördag 29 januari 2022

Melodikrysset v. 4 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen och en trist sådan. Ja om jag tittar ut i alla fall. Det är kallt, regnigt och blåsigt. Det är ju i alla fall trevligt att Eldeman är tillbaka. Så vad bjuder han på idag. Att höra på Titti och Lasse i två veckor var inte kul. Nu är allt som det ska igen.


V 9 Mycket film idag alltså. Men inget nytt. Vet inte hur många gånger han spelat Celine Dions "My heart will go on" från filmen Titanic. Den film som jag är den enda i världen tycker är riktigt dålig.

L 7 Så fick man då tänka ordentligt i denna Hipp Hipp-fråga. Samborombom ligger väl i Argentina som har Peso som valuta. Evert Taube "Fritiof och Carmencita".

V 10, V 11, L 5 Filmmusik med Enya "May it be". Denna gång från Sagan om ringen.

L 8 Povel Ramel instrumentalt. "Varför är det ingen is till punschen".

V 6 Nej! Danny Saucedo med "Dandi dansa". Förstår inte hur han kunnat bli så populär. Kan nog inte nämna en bra låt med honom, och denna kanske är en av dom sämsta.

L 1 Så blev det James Bond igen också. "A view to kill" med Duran Duran som är titellåt till Bondfilmen A view to kill förstås, eller Levande måltavla om man vill ha den svenska titeln.

L 9 Sven Melander och Åke Cato i sina roller som Werner och Werner. "Sellerisången".

V 12 Denna gången är det filmmusik från Harry Potter. Fråga mig inte vilken, men det kanske är något spår från alla. Eftersom jag måste vara den enda person i världen som inte läst eller sett någon film. Eller förlåt. I julas såg jag en, men det var bara för att att mina brorsbarn var med och skulle se den. Annars hade jag inte gjort det.

L 2 Arja Saijonmaa med "Vad du än trodde så trodde du fel" som Åsa Jinder varit med och skrivit.

L 3 Lite Queen, fint det. Om än instrumental. "We are the champions".

L 4 Så blev det filmmusik från Sagan om ringen igen, eller rättare sagt tredje delen Sagan om konungens återkomst som Howard Shore fick en Oscar för. Annie Lennox "Into the West".




Lite kortare:

V 9 D´Celine

L 7 Peso

V 10 Sagan

V 11 Om

L 5 Ringen

L 8 Is

V 6 Danny

L 1 Bond

L 9 Cato

V 12 Potter

L 2 Åsa Jinder

L 3 Are

V 4 Howard Shore


Vi ska inte ta en snabbgenomgång. Inte jag i alla fall. Får se vad det blir denna trista lördag. Det är knappt någon hockey av alla Covid-fall i sportvärlden. Luleå spelar inte i alla fall. Och inte är det någon fotboll förrän 9 februari heller. Ja Vinterstudion har väl lite att bjuda på. Men i övrigt får lördagen bli som den blir.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar