lördag 22 januari 2022

Melodikrysset v 3 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen, men nej. Inte Titti och Lasse igen. Dom var så jobbiga. Får se om man orkar med hela. Eldeman kom tillbaka.


V 11 Verkar inte gå rätt ner i ordning idag, och dom verkar ha tagit till sig av en del kritik som jag antar att dom fick. Nu är det inte bra för det. Börjar med Radiohead med "Karma Police".

V 4, V 7 Carolas "Tommy tycker om mig" med Love Antell från Så mycket bättre.

V 13 Ja tråkigt för Cher att tacka nej till Thelma och Louise. Nu har det gått ganska bra ändå. Både som artist och skådespelare. Här sjunger hon "Dark lady".

V 6 Spice Girls med sin genombrottslåt "Wannabe" Dom var fem stycken. Vill ni veta vilka, nä det orkar jag inte skriva ner.

L 2 Klassiskmusik. Kompositören är Offenbach, men snablar vilken dålig version av "Can Can".

V 14 "Bamsens födelsedag" från Klas Klättermus.

V 8 "Some day" med Tommy Nilsson som på svenska heter "En dag".

L 10 Men kan dom sluta med ha så långa utläggningar av varje fråga. Det är i alla fall Ed Sheeran med "Perfect".

L 3, L 9 Mamas and the Papas med "Dream a little dream of me".

L 5 En engelsk version av Freestyles "Vill ha dig".

V 9 Visst är det bra när man nästan talar om svaret innan låten börjat. Gammal med "Blommor där du står". Består av Peg Parnevik och Pontus Pettersson.

L 12 Från Nalle Puh och hans åsenvän Ior.

V 1 "Mitt sommarlov" på utrikiska. Det var inte Anita Hegerland här inte.


Kortare och snabbare:

V 4 Love

V 7 Antell

V 11 Radiohead

V 13 Cher

V 6 Fem

L 2 Offenbach

V 14 Klas

V 8 En

L 10 Ed

L 3 Mamas

L 9 Papas

L 5 Vill

V 9 Peg

L 12 Ior

V 1 Sommarlov


Jag stänger snabbt av. Otroligt att jag plågade mig igenom dagens kryss också. Hoppas verkligen Eldeman är tillbaka nästa lördag. Titti och Lasse verkar tro man är helt bakom flötet och inte förstår något. Nä dom ska hålla sig till något annat som dom kan bättre. 

Nu väntar jag in hockey och fotboll. Luleå möter Linköping och Leeds möter Newcastle.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar