fredag 21 januari 2022

Holy Diver!

 Covers!

Det finns covers och sen finns det covers. Tänker lägga ut dom covers jag tycker är bäst. Får se hur länge det håller på. Jag är rädd för att det kan bli rätt mycket av ett av mina nya favoritband Liliac. Ett familjeband från Rumänien. Väldigt unga. Ja ni kommer att få se. Många kommer säkert ha en annan åsikt än mig, vilket jag förstår. Många kommer att älska det precis som jag. Nu ska jag försöka att inte bara ta Liliac som även gjort eget och otroligt bra sådant. Kanske visar det senare också.

Jag börjar med en Liliacs cover på Dios Holy Diver. En av dom bästa cover någonsin på den låten, och den låt jag upptäckte gruppen med. Man förstår verkligen att dom älskar och har fått inspiration av Dio. Och man kan inte annat än att älska Melody Cristeas röst. 17 år gammal när denna gjordes. 17 år och har sådan scennärvaro och så teatraliska. Ja ni förstår vad som komma skall.


Bara njuta!

@liliacband

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar