lördag 3 juli 2021

Melodikrysset v. 26 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Ja i dag är den god. Solen skiner och jag börjar semester. Kan väl inte bli bättre. Först ut är melodikrysset av och med Anders Eldeman och hans favoriter.



L 4 Carola inleder med "Mitt i ett äventyr" på utrikiska. "You are my destiny".

V 3 JAA! Så kom den då äntligen igen. Eldemans favorit av favoriterna. "Du är min man". Vi kan säga att det är så långt i från min favorit man bara kan komma, säger jag snällt.

L 2 Dan Andersson har skrivit "Heldagsvkäll i timmerkojan". Med Hootenanny Singers.

L 3 Köpenhamn är huvudstad i Danmark. "Wonderful Copenhagen". Instrumentalt av Lars Roos.

V 8 "Cara Mia" det är Måns Zelmerlövs låt det. Han sjöng den här också.

V 9 Då är vi ute och cyklar tandemcykel. "Daisy bell".

L 6 Det är från Så mycket bättre. Men det är klart det blir Evert Taube. Lisa Nilsson sjunger "Änglamark".

V 5 Karl-Alfred brukar äta spenat för att bli stark.

L 1 Simply Red med "If you don't know me by now". Bra låt det.

V 11 Så många som han spelat den också. "My heart will go on" som  Celine Dion sjöng. Från  filmen Titanic som inte alls är så bra. Här instrumentalt.

L 7 Så får Sven-Bertil Taube också vara med "Den vackraste visan om kärleken" som Ture Nerman skrev.

V 10 Idag avslutas det med "Pretty woman" och Roy Orbison.



Kort, kort:

L 4 Äventyr

V 3 Du är min man

L 2 Dan

L 3 Danmark

V 8 Måns

V 9 Cyklar

L 6 Nilsson

V 5 Spenat

L 1 Simply Red

V 11 Dion

L 7 Ture

V 10 Roy


Vad gör man då när semestern börjar på en fantastisk dag. Blir nog en riktig underbar dag. Solen är full och jag skiner. Jag börjar med att stänga av snabbgenomgången och sen tar jag nog bara och njuter. Det är väl det semestern är till för. Kan hända att det blir fotboll på kvällen.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar