lördag 26 juni 2021

Melodikrysset v. 25 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag, men inte vilken lördag som helst utan midsommardagen. Igår midsommarafton bjöds det på Sol, vind och vatten. Något som är ganska vanligt just den dagen. Hur blir det idag? Och kan Eldeman också bjuda på Sol, vind och vatten, eller vad blir det för någon favorit i repris idag.


L 6, L 2 Börjar med en riktig dubbelfråga. Går ut enkelt med Tomas Ledin och naturligtvis "Sommaren är kort".

V 7 På panflöjt "I natt jag drömde". Då är det dröm som ska in på vågrätt 7.

L 3 Vad då halvklassiskt? "An der schönen,blauen Donau" av Johann Strauss II är väl så klassiskt det kan bli. Donau är en flod.

V 8 Åh, kul med lite Boney M med bl. a "Rivers of Babylon" och "Daddy Cool".

L 9, V 10 Evert Taube måste vara med så klart. "Vals i Furusund" sjöng Mats Paulson. En riktig dubbelfråga på det.

L 11 Från Roy Anderssons film Sånger från andra våningen. Har aldrig förstått mig på Roy Anderssons filmer och storhet.

V 15, L 1 Nytt stjärnskott. Kan inte hjälpa det, men jag gillar "Lose my mind" med Myra Granberg. Riktig dubbelfråga på det.

V 4 Så det är detta som är helklassiskt. Vad är skillnaden? "Rhenguldet" opera av Richard Wagner.

L 5 "The time of my life" från Dirty Dancing där Patrick Swayze och Jennifer Grey spelade huvudrollerna.

L 13 "Vad bor du lilla råtta?".

V 12 Robert Broberg med "Jag vill aldrig att sommarn ska ta slut".

L 14 Det avslutas med Tom Jones och hans "Help yourself".



Lite snabbare, lite kortare:

L 6 Tomas

L 2 Ledin

V 7 Dröm

L 3 Flod

V 8 Boney M

L 9 Evert

V 10 Mats

L 11 Andra

V 15 Myra

L 1 Granberg

V 4 Rhenguldet

L 5 Grey

L 13 Bor

V 12 Robert

L 14 Tom 


Så blir det som vanligt ingen snabbgenomgång för mig. Jag stänger av och fortsätter dagen på annat sätt. Det skulle inte förvåna mig om det blir lite fotboll då EM startar upp slutspelet.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar