lördag 31 juli 2021

Melodikrysset v. 30 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Förlåt att jag inte var med er förra veckan, eller varför ska jag behöva be om förlåtelse för det. Jag hade helt enkelt inte tid. Jag gjorde en massa andra saker på annan ort. Men nu är jag med igen. Så då får vi se vad det blir för Eldemanfavoriter. Lite senare än vanligt p g a OS.


L 9 Börjar med en mycket använd låt av Eldeman. "Sol, vind och vatten" med Ted Gärdestad.

L 1 Lennart Palm får åter vara med. Denna gången ett arrangemang på Family Fours "Vita vidder".

L 3, V 9, V 12 En riktig trippelfråga, men dom brukar han klara av. Han gör det enkelt med Gyllene Tider och "Juni, juli, augusti". Sångaren heter Per Gessle. Känns som om han gjort exakt denna fråga många gånger.

L 7 Och så dansar Rönnerdahl "Sjösala vals", därmed lite Taube också. Solen står på Orrberget.

L 10 "Rena rama ding dong" Med någon av Evorna Eva Rydberg eller Ewa Roos. Jag skriver in Ewa som i Roos.

L 11 Från Djungleboken. Dom underbara gamarna sjunger. "Du ska vänner ha".

V 13 Denna melodifestival. Molly Hammar med "I'll be fine".

L 5 Då får vi lyssna på radio i radio. Programledare Kaj Kindvall. Här ett klipp från Poporama.

V 6 Instrumentet vi hör på är banjo.

V 4 Åh! Så blev det lite Pink Floyd med "Another brick in the wall".

V 8 Lennart Palm för andra gången idag. Trevligt, dock med "Jag mår illa". Men tror det är en lite nyare inspelning.

L 2 Dagens kryss får Albin Lee Meldau  avsluta. Här med "Take me to your heaven" som han gjorde i Så mycket bättre. Hade glömt bort denna. Den är ju faktiskt riktigt skön i lite reggae.



Snabbt och kort:

L 9 Ted

L 1 Vita Vidder

L 3 Gyllene

V 9 Tider

V 12 Per

V 7 Orrberget

L 10 Ewa

L 11 Gamar

V 13 Hammar

L 5 Kaj

V 6 Banjo

v 4 Pink Floyd

V 8 Illa

L 2 Albin


Snabbgenomgång, nej tack! Nu fortsätter jag dagen på annat vis. Jag gissar att det kan bli lite OS eller ganska mycket.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar