lördag 1 maj 2021

Melodikrysset v. 17 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Vi har kommit till lördag och en ny månad. I går firade jag inte Valborg och inte Kalle G heller. Inte kommer jag fira att det är ny månad heller och att vi närmar oss sommar. Även om det naturligtvis är härligt. Nu börjar dagen med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Får se vad som återkommer på dagens kryss.


V 3 Börjar dagens kryss med Ed Sheeran och "Afterglow".

L 4, L 9 Jules Sylvain. Ja det är klart. "Det är våren".

V 10 Det var inte alls länge sedan han hade exakt samma fråga. Han spelade "Nothing compares 2 U" med Sinead O'Connor och fråga efter Prince som skrivit låten då också. Han är så påhittig Eldeman. Nu är den en riktig bra låt, men ändå.

L 2, L 7 Så var det då en dubbelfråga som inte alls är en riktig dubbelfråga. Han fortsätter envisas med detta. Otroligt dåligt. Först "Stad i ljus" instrumentalt. Och ja han spelar hela låten. Sedan finska och "Sommaren är kort". Det är Tomas Ledin det. Men att det ska vara så svårt att göra två frågor av det här och inte kalla det för dubbelfråga.

V 8, L 11 Så här ska det ju gå till. Riktig dubbelfråga. Det är alltså inte så svårt. Det ska nog vara Stig Olin och "Jag tror på sommaren".

L 5, V 11 Och återigen en riktig dubbelfråga. "Alla kan ju inte älska alla här i världen" av Tage Danielsson och Jeja Sundström sjunger.

V 6 Melodifestival och "New religion" med Anton Ewald. Inte är den bra inte. Ja det är ingen av melodifestivallåtarna nu för tiden, och den här är inte i toppen av alla dåliga låtar.

V 14 "Glad så som fågeln" skriven av Prins Gustaf av Sverige och Norge.

L 10, V 12 Ursprunget är Edit Piaf och här sjunger Arja Saijonmaa. "Jag heter Hamburg". Av det gör han en riktig dubbelfråga.

L 13 "Free as a bird" av Beatles instrumentalt.

L 1 Slutar med lite nostalgi. Alltså den är inte bra egentligen, men ändå bra på något sätt. "Rock me Amadeus" med Falco.



Kort och snabbt:

V 3 Ed

L 4 Det

L 9 Är

V 10 Prince

L 2 Stad i ljus

L 7 Ledin

V 8 Olin

L 11 Jag

L 5 Tage

V 11 Jeja

V 6 Anton Ewald

V 14 Gustaf

L 10 Piaf

V 12 Arja

L 13 As

L 1 Falco


Snabbgenomgång. Nej inget för mig. Jag fortsätter dagen och firar in våren och Första maj som jag just sa i början att jag inte skulle göra. Det händer säkert andra saker. Leeds möter Brighton så det kan blir fotboll för min del. Hockey lär det inte bli. Finalen kommer jag inte att följa. Det av anledningen att det är mellan två lag som jag kanske "hatar" mest av alla. Varken Växjö eller Rögle ska vara i SHL. Inte värda det. Orkar inte skriva anledningen här. Det tror jag ändå dom flesta vet. Om man inte är från Växjö eller Ängelholm förstås. Eller den vet man nog då också, men vågar förstås inte erkänna det.


Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar