lördag 24 april 2021

Melodikrysset v 16 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen och faktiskt april månads sista. Tänk att vi snart hunnit in i maj. Det är riktigt kallt, regnigt och snöigt just nu. Väldig skillnad mot förra veckan. Men det är april. Börjar med ett melodikryss av och med Anders Eldeman och hans favoritlåtar. Blir det REM eller EMD på L 5?


L 5 Då börjar han med den också, men jag glömde bort GES. Fast jag förstår inte varför han har bindestreck. Dom skriver inte punkter, utan ihop.  Här med "Stanna världen en stund".

V 4 Vi skriver inte "Vårat gäng" som spelades instrumentalt.

L 3 Agnes Carlsson får vara med igen, men skulle hon bara vara känd för en duett. Ja det lät så, fast det är väl ändå låten Eldeman kände till med henne. Jag tror hon fick sjunga duetten med Björn Skifs av en annan anledning. Nämligen att hon blivit rätt stor som soloartist. Här sjunger Agnes "Nothing can compare".

V 8 Bieffekten os av "Plättlaggen".

L 8 "Man ska leva för varandra" med Leif "Loket" Olsson.

L 6 "Så lunka vi så småningom" ....

V 7 Baccara är från Spanien. "Yes Sir, I can boogie".

L 1 Först hängde jag inte med, men tillslut så hoppade jag på tåget. Tv-programmet är På spåret. "Københavns Jernbanedampgalop".

V 10, V 11 En riktig dubbelfråga "Rena rama dingdong" med Eva Rydberg och Ewa Roos. Hur nu den kunde få vara med i melodifestivalen.

V 12 Oxarna är tio i Taubes "Oxdragarsång". Det minus två blir åtta.

L 2 Eldeman gillar Zara Larsson. Här med "Look what you've done".

L 9 Avslutar med Bellman igen "Gubben Noah". Och om man planterar på marken så odlar man antagligen.


Snabbt och kort:

L 5 GES

V 4 Vårat gäng

L 3 Agnes

V 8 Os

L 8 Olsson

L 6 Vi

V 7 Spanien

L 1 På spåret

V 10 Rydberg

V 11 Roos

V 12 Åtta

L 2 Zara

L 9 Odla


Jag hoppar över snabbgenomgången som vanligt och stänger av radion. Vad som händer idag får jag se. Luleå är tyvärr inte med i hockeyn längre då norrlandsrivalerna från Skellefteå vann den sjunde avgörande matchen. Luleå skulle ha stängt tidigare. Men så blev det inte. Leeds spelar först i morgon. Men något finns att göra, som att laga cykelns punktering. Jag har dock varit med om mycket roligare saker, fast det måste göras.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar