lördag 15 maj 2021

Melodikrysset v. 19 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så har den flygande tiden kommit fram till lördag igen. Lite molnigt och inte alls lika varmt som tidigare, men jag ska inte klaga. Det kanske jag får göra nog ändå nu. Ett melodikryss av och med Anders Eldeman. V 11 blir det GES igen, det skulle inte förvåna mig. Fast denna gången blir det nog REM med Loosing my religion.


V 6 Börjar med Roxette och "Joyride". Och han, det är Per Gessle det.

L 5, L 9 En riktigdubbelfråga. Näktergalen, en opera av Igor Stravinskij.

V 10, L 13 Nog gjorde han det enkelt med en riktig dubbelfråga nu. "Jag vill ha en egen måne" spelades instrumentalt.

V 9 "One night in Bangkok" från musikalen Chess.

L 2, V 12 En riktig dubbelfråga igen. Det blir revy med Martin Ljung och Brita Borg.

V 4, L 1 Oj oj, många dubbelfrågor och dessutom riktiga såhär långt. Längesedan man hörde Howard Jones, men nu fick man det igen. "Pearl in shell".

V 8, V 15 En riktig dubbelfråga av "Kungssången" Ett av hans barnbarn heter Estelle. Vickans äldsta. Och sången skrev C V A Strandberg.

L 4 Regissören vi hör är Lasse Åberg tillsammans med Göran Ringbom. "Kungens lilla piga".

V 11 Lite Bellman. "Ulla min Ulla säg får jag bjuda".

L 11 Men se, ÄNTLIGEN! Det blev ju Abbas "S.O.S". Så fantastiskt kul med lite Abba.

L 7 Johan Rheborg som Percy Nilegård. I manegen med Glenn Killing från Berns

L 3 Vinnaren från en musiktävling. Hm, kan det vara Idol. Inget jag har följt, men tror vinnaren heter Nadja Holm "Used to me".


Snabbt och kort:

V 6 Per

L 5 Opera

L 9 Igor

V 10 Ha

L 13 En

V 9 In

L 2 Martin

V 12 Borg

V 4 Howard

L 1 Jones

V 8 Estelle

V 15 Strandberg

L 14 Åberg

V 11 Säg

L 11 S.O.S

L 7 Rheborg

L 3 Idol


Snabbgenomgången. Nej, den stänger jag av. Många dubbelfrågor idag och dessutom helt riktiga. Alltså är det inte så svårt. Vad lördagen bjuder på vet jag inget annat än att Leeds möter Burnley 13:30. Nu är det ishockey Sverige mot Finland i turneringen med det fyndiga namnet Carlson Hockey Games. Kanske ser jag lite.


Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar