lördag 28 november 2020

Melodikrysset v. 48 2020

 God morgon, god morgon krysskamrater.  Det är lördag igen och snart inne i december. Det är inte klokt faktiskt. Så fort det gått och det ska man väl vara tacksam för att detta året gått så fort. Första advent är det också. Ja i morgon då om man ska vara riktigt petig. Idag är det en lördag jag ska försöka göra två saker samtidigt. Vi får se hur det går. Det är längdskidor med Frida Karlsson och Ebba Andersson bl. a. Jag ska göra mitt bästa för att klara av det.


V 11 Inleder med Cornelis Vreeswijk. "Veronica".

L 10 Naturligtvis Evert Taube och jag tror inte alls det varit så mycket Taube. Ja inte så mycket som när Eldeman tog över. Här är det Hull som sökes. "Balladen om Briggen Blue Bird från Hull.

L 9 Nena med "99 Luftballons" Var inte allt för länge sedan han spelade den.

V 10, L 12 Så gick det inte idag heller. Ja det går väldigt sällan. Två helt olika då, och ingen riktig dubbelfråga.  Det är så dåligt! Först ut "Här dansar Herr Gurka". Sedan "Om jag fick en femöring".

V 8 Freestyle med "Vill ha dig". Lite nostalgi. Tommy Ekman var en av medlemmarna.

L 13 Haha! Ja jag vet inte hur många gånger Jan Johansen fått sjunga sin "Se på mig" på engelska bara för att Eldeman ska kunna få dit ordet se. För det finns ju inga andra låtar som innehåller det ordet.

V 7 Musik från filmen "Sånger från andra våningen". Har inte sett den. Har aldrig förstått mig på Roy Anderssons filmer.

L 2 Elin Lanto sjunger sin "Skylight".

L 4, L 3 En riktig dubbelfråga i alla fall. Engelska komediserien "Skenet Bedrar". 

L 1 Miriam Bryant sjunger sin "Nån av oss".

V 6 På något obegripligt jazzigt spelades musik från Emil i Lönneberga.

V 4 Lät som den var svensktoppsetta nu, men det var ett tag sedan "Vart jag än går" med Stiftelsen låg där.

L 5 "Ta av dig skorna" instrumentalt avslutar dagens kryss.



Kortare:

V 11 Cornelis

L 10 Hull

L 9 Nena

V 10 Herr

L 12 Om

V 8 Ekman

L 13 Se

V 7 Andra

L 2 Elin

L 4 Skenet

L 3 Bedrar

L 1 Miriam

V 6 Emil

V 4 Stiftelsen

L 5 Ta


Så kan jag ägna mig fullt ut åt Vinterstudion. Det gick rätt ok att se skidor och lösa samtidigt. Skidorna gick också som vanligt. Johaug vann före Karlsson och Andersson. Radion ja, den har jag stängt av. Kan hända att det blir lite adventsstök idag också. Luleås match mot Oskarshamn är inställd då motståndarna har smitta (Covid alltså). Leeds däremot möter Everton lite senare. Så det blir en lördag med att göra saker idag också.


Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar