lördag 7 november 2020

Melodikrysset v. 45 2020

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen och en helt ok sådan såhär långt. Är ganska säker på att den kommer att fortsätta bra. Det är bara dumt att tro något annat. Startar som så ofta med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Vad blir det för ABBA och Taube idag? Får vi höra lite mer hårdrock? Vilka Eldemanfavoriter blir det?


V 9 Vi börjar med att förflytta oss till Lönneberga. "Fattig bonddräng" skriven av Astrid Lindgren och musik av Georg Riedel spelades instrumentalt.

L 2 Melodifestivalen och frågan är hur "If I were sorry" med Frans kunde vinna.

L 3 Tv-signatur och denna gång blev det Cheers. "Where everybody knows your namne".

V 12 Vi drar öster ut. "Till Österland vill jag fara".

L 12 Östen med Resten med "Ge mig en kaka till kaffet". Det kan jag också ta tack.

L 15 The Beatles även denna vecka. Denna gång en jazzversion av "The fool on the hill". Inte bra.

L 1, V 7, V 14, L 6 En riktig fyrdelad fråga, ja dom brukar han klara bättre än en enkel dubbelfråga. Operett, hm. Kommer fram till att det är Paul Abrahams Viktorias Husar.

V 15, L 13 En riktig dubbelfråga på det bara därför. Det blir Lena Ph och hennes "Kärleken är evig". Ja utan sjung då förstås när Lennart Palm drar igång sin orgel.

L 10 "En sån karl" på utrikiska. "Han går som en karl... " är inledningen.

V 8, V 11 En riktig dubbelfråga igen. "Min älskling du är som en ros". Dagens Taube.

V 11 Ååh en klassiker och nostalgisk. X-Models "Två av oss" av bl.a Efva Attling som också sjunger.

L 4 Avslutar med ännu en nostalgiker. "Som stormen river öppet av" med Mikael Rickfors och Susanne Alfvengren. Från En film om kärlek.


 
Kortare:

V 9 Lönneberga

L 2 Frans

L 3 Cheers

V 12 Öster

L 12 Östen

L 15 On

L 1 Paul

V 7 Abraham

V 14 Viktorias

L 6 Husar

V 5 Ph

L 13 Evig

L 10 Går

L 8 Är

V 11 En

L 11 Efva

L 4 Om


Radion har jag stängt av. Nu väntar jag in dagens fotboll, då Leeds är på besök hos Crystal Palace. Det är ingen ishockey, ja om man vill se Kalle Anka Cup förstås (Karjala cup). Jag är inte så förtjust i dom turneringarna. Kan hända att jag slänger ett litet öga på. Sverige möter Ryssland. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar