lördag 3 oktober 2020

Melodikrysset v 40 2020

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag igen och än vet jag inte hur den blir vädermässigt. Det ser ok ut just nu. I övrig kommer den innehålla en jäkla massa sport. Bara sport, bara sport. Men det återkommer jag till. Först melodikrysset av och med Anders Eldeman och hans favoritlåtar.



L 2 Dinah Washington sjunger "Mad about a boy".

V 14 "Ur svenska hjärtans ... Kungssången". Man kan väl säga att kungen sitter på en tron.

L 1 Engelbert Humperdinck med "Release me".

V 8, L 3 Det sket sig direkt. Detta är ingen riktig dubbelfråga så varför göra en dubbelfråga av den och kalla den för dubbelfråga när det inte är en dubbelfråga. Först ut Cleo Laine, sedan Celine Dion med den enda låten Eldeman kan av henne "My heart will go on". Men jag undrar fortfarande varför han envisas med att göra det till en dubbelfråga när det är två helt olika låtar. SKÄMMES!

V 1, V 6 När han stunden efter gör det riktig. Edward Blom sjunger "Livet på en pinne", finns inte många sämre melodifestivallåtar. Edward är gastronom.

L 4 En av mina favoritfilmer. Det ska dock vara svenskdubbning till denna. Ja den slår faktiskt den engelskspråkiga lejonlängder. "The Circle of life" från The Lion King. Lejonkungen.

V 12, L 9 Åh, nej Lotta Engberg också. Upphovsmannen till "Rosa på bal" är naturligtvis Evert Taube, så då fick vi med honom också.

L 5, V 11 Nä nu är det nästintill skandal. Eller vad vi ska kalla det. Säger att det är en dubbelfråga när det är två helt olika låtar. Den andra för idag. Först ut "My way", som om han aldrig spelat den dessutom. Sedan Povel Ramel "Vårt eget Blue Hawaii".

L 7 Dotter med "Backfire".

V 10 Har inte sett en enda film än, men filmmusiken är från Harry Potter.

V 15 "Let the sunshine in" från musikalen Hair.

L 13 "Ta mig till havet" i en instrumental version fick avsluta dagens kryss. Har han spelat den många gånger, ja allt för många gånger.


Kort kort:

L 2 Washington

V 14 Tron

L 1 Engelbert

V 8 Laine

L 3 Dion

V 1 Edward Blom

V 6 Gastronom

L 4 King

V 12 Engberg

L 9 Evert

L 5 My

V 11 Vårt

L 7 Dotter

V 10 Potter

V 15 Hair

L 13 Ta


Nä någon snabbgenomgång tar jag mig inte igenom. Det räcker gott med en gång. Ett kryss som jag inte tänker nämna något mer om.

Istället blickar jag framåt med all den sport som väntar idag. Först ut är Luleå mot Växjö, sen tar sig Leeds an Manchester City, vilket möte. Det är damfotboll Umeå mot Göteborg. Ja ni ser, jag har dagen räddad.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar