lördag 5 september 2020

Melodikrysset v. 36 2020

 Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Vi har hunnit fram till lördag igen och en ny vecka är snart slut. Det är september och hösten börjar sakta komma in. Idag ser det ut att bli en rätt härlig sensommardag. Den börjar med melodikrysset av och med Anders Eldeman. De icke riktiga dubbelfrågornas mästare. Vad det blir för Eldemanfavoriter idag får vi också se.



V 1, L 2 Börjar med en riktig dubbelfråga, men en dubbelfråga han ställt väldigt många gånger. Exakt samma svar också. En Eldemanfavorit alltså. Filmen är Pretty Woman och låten till filmen är "It must have been love" med Roxette.

L 3 Så blev det "Tulpaner från Amsterdam".

V 12 Peter LeMarc med "Ett av dom sätt".

V 6 Axel Öman handlar "Skepp som mötas" om.

V 9 1988 sjöng Triple & Touch och Lotta Engberg "100%". Vi skriver in åtta.

L 4 En Eldemanfavorit till, han har mycket fantasi. "Yesterday" spelas väldigt ofta både instrumentalt och inte. Här var det det första.

V 11 Norah Jones med "Don't know why".

L 7 Magnus Uggla sjunger "Vart tar alla vackra flickor vägen" av Karl Gerhard.

V 8 Vi får höra Putte Wickman spela på klarinetten. "Känslan i maj".

L 5, V 13 En riktig dubbelfråga och en Eldemanfavorit. Ofta kombinerat detta när han ska få till en riktig dubbelfråga. Ola Salo är frontman i The Ark. Här med "Superstar". Han spelade i alla fall inte "The worrying kind".

V 14 Vi får väl säga att Star Wars utspelas i rymden.

L 10 Veronica Maggio med "Hela huset" en av mina favoriter med henne. Och det är nog enda gången jag kan höra Håkan Hellström utan att stänga av.



Kort och snabbt:

V 1 Pretty Woman
L 2 Roxette
L 3 Tulpaner
V 12 Peter
V 6 Axel
V 9 Åtta
L 4 Yesterday
V 11 Norah
L 7 Gerhard
V 8 Putte
L 5 Ola
V 13 Ark
V 14 Rymden
L 10 Håkan


Däremot stänger jag av radion ändå nu, då det är dags för snabbgenomgången. Jag fortsätter min lördag på annat sätt. Det är lite Finnkamp, det är fotboll senare Sverige - Frankrike.
Vad gör jag innan dess, ja det får jag se.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar