lördag 12 september 2020

Melodikrysset v 37 2020

 Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Det är lördag igen och ännu ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Undrar hur bra han klarar av det idag. Idag händer också något jag väntat på. Mer om det sen.


V 3, L 3 Det börjar med en riktig dubbelfråga "Barcelona med Montserrat Caballé och Freddie Mercury.

V 9 Lennart Palm spelar Ted Gärdestads "Jag tänker hoppa ner från Eiffeltornet", och om man inte hoppar ner så har man ganska bra utsikt.

L 4 Jocke Berg och Lisa Nilsson med "Innan vi faller".

L 1 Filmmusik från en filmserie som inte borde ha påbörjats. Ja jag gillar inte Beck. Det ska vara dom riktiga från Maj Sjöwall och Per Wahlöös böcker och inga påhittade historier med bara karaktärernas namn.

V 7 Nu blir pluspoäng. När man spelar min favoritgrupp kan det inte bli så mycket bättre. "Heavens on fire" är kanske inte bästa låten, men ändå. Min favoritgrupp då. Ja det är Kiss.

L 5, L 8 En riktig dubbelfråga efter det. Det klassiska verket  är Gioacchino Rossinis "Den tjuvaktiga skatan".

V 13 Dan Andersssons "Till min syster" sjöngs av Emma Nordin.

V 11 I Japan heter valutan Yen. Nä japanska kan jag inte, så låttiteln kan jag inte ge er.

L 2 Nu krångla Eldeman till det och jag hängde inte med. Skriver in att något lagras på fat i alla fall. Tommy Körberg sjunger "En som du".

L 10 "Engelska flottan" där har Beda köpt ny klänning.

V 12 Linda Thelenius (f.d Rosing) med "Summerlove".

V 6 Rolf Lassgård sjunger Lennart Hellsings "Dinkeli dunkeli doja".


Snabbt och kort:

V 3 Monteserrat

L 3 Mercury

V 9 Utsikt

L 4 Nilsson

L 1 Beck

V 7 Kiss

L 5 Rossini

L 8 Skatan

V 13 Dan

V 11 Yen

L 3 Fat

L 10 Beda

V 12 Linda

V 6 Rolf


Radion är avstängd och nu väntar jag in den stora händelsen. Premier League drar igång idag. Som bekant så gick Leeds upp och nu är det premiär. Det är dessutom inte mot vilka som helst utan titelförsvararna Liverpool. Kan inte bli bättre och roligare start.

Dessutom fick jag lite Kiss i krysset idag. Mycket trevligt. Det blir en härlig lördag även om det är lite mulet och grått.


Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar