lördag 29 augusti 2020

Melodikrysset v. 35 2020

 Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Så var det lördag igen och denna dag väntas det nog regn, ser så ut när jag tittar ut genom fönstret. Det är betydligt svalare också. Men en start med melodikrysset av och med Anders Eldeman blir det.  Det blir nog en och annan repris på Eldemanfavoriter idag.


L 10 Elisabeth Andreasson sjunger "Klinga mina klockor" tillsammans med Orsa Spelmän. Tänk alla gånger dom är med, (vilket är väldigt ofta) så blir svaret Orsa.

V 15 Karaoke-version av Basshunters "Boten Anna".

L 11 En rätt ofta spelad låt "Vem Vet" av och med Lisa Ekdahl. Även om det var ett tag sedan.

V 12 Filmmusik från Ang Lees film Life of Pi (Berättelsen om Pi) En pojke och en tiger ensam på en liten båt.

V 13, L 3, v 9 En riktig trippelfråga, ja dom brukar han klara av. Magnus Carlsson "I mina händer" skriven av Anders Glenmark och Patrik Isaksson.

V 8 "Dansa min docka".

L 1 Peter Jöback och Myrra Malmberg med "En helt ny värld" från Aladdin.

L 14, V 6, L 2 En riktig trippelfråga "Vart ska du min lilla flicka". Och visst får jag följa med.

V 7 Nog har han grävt lite i tv-arkivet när han hittade Razzel.

L 5 Maritza Horn får vara med "När skönheten kom till byn". Av Nils Ferlin.

L 4 En duett med far och dotter. Ozzy och Kelly Osbourne med fantastiska låten "Changes".

V 3 Avslutar klassiskt med "Minutvalsen" av Frederic Chopin.


Kort och snabbt:

L 10 Orsa

V 15 Anna

L 11 Lisa

V 12 Pi

V 13 Magnus

L 3 Carlsson

V 9 Isaksson

V 8 Docka

L 1 Aladdin

L 14 Gå

V 6 Lilla

L 2 Flicka

V 7 Razzel

L 5 Nils

L 4 Ozzy

V 3 Chopin


När det så blir dags för snabbgenomgång. Då stänger jag av. Det får räcka med Eldeman fram till nästa lördag. Bästa valet i dag Ozzy och Kelly förstås. Nu fortsätter lördagen på ett sätt jag ska ta i tu med nu, och det sättet vet jag inte än.


Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar