lördag 8 augusti 2020

Melodikrysset v. 32 2020

 Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Lördag igen och det väntas en väldigt varm sådan. Det ser alltså ut att bli en underbar helg. Den sista på semestern. Nästa vecka väntas arbetet igen. Jag kommer inte klaga på min semester. Tycker den har varit perfekt. Men ett melodikrysset av och med Anders Eldeman väntar först innan dagen fortsätter. Vilken Eldemanfavorit kommer åter idag.

V 4, V 11 Börjar med en riktig dubbelfråga. Det inleds med Roxettes "Joyride". Gruppen som består av Marie Fredriksson och Per Gessle.

V 10 "I en roddbot till Kina". Ja om man nu skulle få för sig det så är det bara att man ror.

V 6 "Time to say goodbye" Andrea Bocelli och Sarah Brightman.

L 2 "Are you lonesome tonight" instrumentalt. Det innebär att vi inte får höra Elvis Presley skratta.

V 7 Producent till Ariana Grandes "Bad idea" och många andra välkända låtar är Max Martin.

L 1 Brudmarschen är Felix Mendelsohn kompositör till.

L 9 Kim Larsen med "Smukke unge mennesker".

V 8 De använder sig av tekanna. "Tea for two".

L 5 Rihanna med "Close to you".

L 3 Vi får höra "Sixteen tons". Instrumentalt.

L 4 Björn Skifs "Det blir alltid värre framåt natten". På utrikiska.

V 12 Dragspel, och kan ni tänka er. Visst var det "Drömmen om Elin" För vilken gång i ordningen det vet inte ens katten.



Snabbt och kort:


V 4 Fredriksson

V 11 Per

V 10 Ror

L 6 Andrea

L 2 Skratta

V 7 Max Martin

L 1 Felix

L 9 Kim

V 8 Tekanna

L 5 Rihanna

L 3 Ton

L 4 Framåt

V 12 Om


En liten snabbrepetition blir det inte för mig. Radion stänger jag av och ska nu fortsätta njuta av dagen. Den dag som kommer att bli varm. Bara för er vetskap så hade jag +43 grader på min altan igår. Får se vad det kommer upp till idag. Vad ska jag göra då. Ja det får jag se.


Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar