lördag 1 augusti 2020

Melodikrysset v 31 2020

Godmorgon godmorgon krysskamrater. Idag är det ny lördag och idag kan jag vara med och lösa melodikrysset av och med Anders Eldeman. Det är en strålande dag så här långt. Det lär bli Taube och ABBA idag.



L 3 "Sånt är livet" ofta spelad både med Anita Lindblom och som här Anne-Lie Rydé.

L 8 "Vill ni se en stjärna, se på mig." Instrumental för att vi inte skulle få veta vad Zarah Leander sjunger.

V 7 Vincent Pontare med "Baby hurricane".

L 6 "Grilla, grilla" med Östen med resten. Som förutom Östen består av bl. a Jens Kristensen.

V 5, V 10 "Skala banan" Men signaturmelodin är till Familjen Addams och då skalar man inte banan. En riktig dubbelfråga också.

L 2 Åh! Nirvana med "Smells like teen spirit". Vars karriär blev rätt kortfattad eftersom sångaren Kurt Cobain blev en av 27:orna. D v s gick bort som 27-åring. Blivit allt mer hårdrock av Eldeman senaste tiden.

V 9 Nej men vad kul! Den har ju aldrig spelats tidigare. "Födelsedagsvals till Mona". BAO!

L 1. L 11 Jag vet inte varför, men jag gillar den här låten. Och det var länge sedan jag hörde den, kul. "Ingen vill veta var du köpt din tröja" med Raymond och Maria. Och en riktig dubbelfråga på den.

L 12, V 14 En riktig dubbelfråga igen. Och vi får höra "This is it" på finska.

V 12 "I got rythm", textförfattre Ira Gershwin.

L 4 Från En värsting till syster som i orginal heter Sister Act.

V 13 Maria Johansson sjunger "Jag bakar paj", en svensk paroditext på Gloria Gaynors "I will survive".





Snabbt och kort:

L 3 Anne-Lie
L 8 Ni
V 7 Vincent
L 6 Jens
V 5 Familjen
V 10 Addams
L 2 Nirvana
V 9 Mona
L 1 Raymond
L 11 Maria
L 12 Is
V 14 It
V 12 Ira
L 4 Sister Act
V 13 Gloria


 
Så var radion avstängd och då får jag se vad jag hittar på. Det med en vecka kvar på semestern. Varför ska det gå så himla fort? Ja ja, det är bara njuta av den och med det börjar jag nu med detsamma omedelbart på en gång.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar