lördag 19 oktober 2019

Melodikrysset v 42 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Ja tiden går lika snabbt som vanligt och vecka 42 är snart till enda. Förstår inte hur det går till. Börjar som vanligt med melodikrysset av och med Anders "jagvetintevadendubbelfrågaär" Eldeman. Tippar att han inte kommer att klara av det idag heller.



V 12 Vi lever i en undervattensbåt (Ubåt). "Yellow submarine" instrumentalt startade dagens kryss. Jo den har han använt många många gånger.

V 7, L 13 En riktig dubbelfråga, blir det någon fler tro. Sigge Fürst med "Salta biten".

L 6, L 2 Ja en till i alla fall. Erik Hassle med "What is he like".

V 8 Född fri är filmen om lejonet Elsa.

L 5 En av dom mesta kända klassiska styckena enligt mig. Kanske för att det är ett av dom enda jag kan. Carl Orffs "O Fortuna (Carmina Burana)".

L 3, V 4 En till riktig dubbelfråga. "This is it" med Melba Moore.

V 9 "Not a sinner nor a saint" med Alcazar. Den har en stabil plats på Eldemans favoriter som spelas ofta. Inte bra någonstans.

V 10 Paul Simon och Art Garfunkel. "Sound of silence" instrumentalt. 9 gånger av 10 dom är med (ganska ofta) blir svaret Art.

L 4, V 14 Se där! Då gick det inte längre. SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT SPELA DOM EFTER VARANDRA OCH STÄLLA TVÅ FRÅGOR!. Först ut Mia Skäringer och sedan Jan Rippe med "Egentligen" från Macken.

L 11, V 16 Han kontrar med lite nostalgi i en riktig dubbelfråga. Trance Dance med "You gonna get it" Som jag sagt tidigare när han spelat denna har jag fortfarande en helt annan bild av den. Men den historien skriver jag inte ner här.

V 17, L 15 En dubbelfråga till, men om jag kan kalla den riktig vet jag inte. Nå väl. Östen Warnerbring. Östen med rösten.

V 1 Vi avslutar med att skriva in Wham som gjort "Last Christmas" Här på portugisiska.



Å så lite kortare:

V 12 Ubåt
V 7 Salta
L 13 Biten
L 6 Erik
L 2 Hassle
V 8 Fri
L 5 Orff
L 3 Melba
V 4 Moore
V 9 Alcazar
V 10 Art
L 4 Mia
V 14 Rippe
L 11 Trance
V 16 Dance
V 17 Östen
L 15 Rösten
V 1 Wham




Så kan jag då efter att radion är avstängd konstatera att han misslyckats än en gång. Ja det skulle vara ett större mirakel om han skulle lyckas.
Nu tar jag mig an lördagen som den så ofta blir. Det är ishockey då Luleå har åkt ner till Karlstad för att möta det Sura kaffet. Leeds är åter i spel efter landslagsuppehållet och tar emot Birmingham hemma på Elland Road.
Det blir en lördag det, och det händer säkert någonting utöver det också.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar