lördag 12 oktober 2019

Melodikrysset v. 41 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Det är lördag och en varm sådan. Ja för att vara mitten av oktober så antar jag det. Börjar som vanligt med melodikrysset av och med Anders Eldeman med er. Jag tror inte det kommer att gå bra. Ja för Eldeman alltså. 



V 1 En riktig bra låt "Far from any road" med Anna Ternheim och saknade Jerry Williams.

L 4 En klassisk tango. Ja vad kan det vara? "Tango Jalousie". Jag tippar på känslan avund.

V 10 Doris Day sjunger "Que Sera Sera". Har för mig att det inte var allt för länge sedan den var med.

L 9, L 7 En riktig dubbelfråga Fred Åkerström sjunger "Fimpen och tändstickan", texten är av Ruben Nilson.

V 6, L 11 En riktig dubbelfråga till, oj då. Då blir det lite Taube. Så vi skriver in örn och Evert. "Havsörnsvals"

L 13, L 5 Och en riktig dubbelfråga till. "Nu tar vi dom" med Tre Kronor. Men försvarade guldet 1989 gjorde dom inte. Håkan Södergren sjunger solostämman.

V 12 "Droppen dripp och droppen drapp". Med underbara Sharon Dyall.

L 14, V 9 Så gick det inte längre . Det här är två helt olika frågor och två helt olika låtar. Så därför ingen dubbelfråga. Dom BORDE han ha ställt efter varandra som en enkelfråga. Först skriver vi in "Let it be me" och sedan kom "Singing in the rain".

L 3 Tomas Ledin sjunger sin "Livs levande".

V 8 Stig Grybe som Ante Nordlund i "Antes hambo".

L 2 Aino Jawa och Caroline Hjelt bildar Icona Pop som sjöng "Rhythm in my blood".

V 15 Frank Sinatra får avsluta dagens kryss med "Strangers in the night" skriven av Bert Kaempfert.



Kortare:

V 1 Williams
L 4 Avund
V 10 Doris
L 9 Ruben
L 7 Nilson
V 6 Örn
L 11 Evert
L 13 Håkan
L 5 Södergren
V 12 Sharon
L 14 It
V 9 Rain
L 3 Ledin
V 8 Nordlund
L 2 Icona
V 15 Bert

Jag stänger av radion, för någon snabbgenomgång behöver jag inte höra. Det har gått så bra ändå. Men inte för Eldeman som fortfarande inte vet hur man gör en dubbelfråga. Tror aldrig han kommer att lära sig heller.
Nu ska jag bara vänta in hockey. Luleå har åkt ner till Göteborg för att ta sig an Frölunda. Det blir ingen fotboll med Leeds idag eftersom det är landslagsuppehåll, men då spelar ju Sverige mot Malta på Malta istället. Det är dagen det. Ja det kan bli något annat där emellan.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar