lördag 2 mars 2019

Melodikrysset v. 9 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Då är min sportlovsvecka avklarad, ja jag har ju jobbat förstås. Vi är i mars månad. Och våren, ja kanske lite på gång. Jag ropar inte yxskaft än. Nu tar vi oss an melodikrysset av och med Anders Eldeman som vanligt på en lördagsmorgon. Även om de två sista gånger höll på få mig att sluta. Det kan ju inte bli värre än dessa gånger.



V 14 Börjar med melodifestival såklart. Det är Shirley Clamp som sjunger "Burning alive"

L 12 En mycket annorlunda och lite rolig version av Imse Vimse Spindel.

V 16 Ja man får antagligen se ruiner.

L 9 Klassiskt med Robert Wells och Anders Berglund. Det ätbara är apelsiner. "Kärleken till de tre apelsinerna"

V 10 Initialer söks och dessa blir EP som i Edvard Persson "Min lilla hatt".

V 8 Ja man ska väl inte vara vaken då. Men det är nog ändå svårt att sova till den vaggvisan.

L 6, V 5 En riktig dubbelfråga. Precis såhär ska det gå till Eldeman. Tove Jansson har skrivit Mumintrollen som detta var hämtat ifrån.

L 2, L 4 Och en till. Första och sista ordet i "Violen från Flen".

V 13 "Månsken i augusti" av och med Lena Philipsson.

L 1, V 11 Så var han tillbaka i detta spektakel med att spela olika melodier på en dubbelfråga. Hm! Först skriver vi in Queensland och sedan Is som i Titanic.

V 7 Cellen är onödigt att tillbringa tid i.

L 3, V 15 Jag förstår mig inte på honom. Han spelar ju ändå hela låtarna, så varför spela olika låtar. En icke dubbelfråga igen. Först ut "Rock around the clock". Och sedan "Guldet blev till sand".



Lite kortare:

V 14 Clamp
L 12 Imse
V 16 Ruiner
L 9 Apelsiner
V 10 EP
V 8 Vaken
L 6 Tove
V 5 Mumintrollen
L 2 Violen
L 4 Flen
V 13 Lena
L 1 Queensland
V 11 Is
V 7 Cellen
L 3 Rock
V 15 Sand


Då är radion avstängd och Eldemans kryss med dessa icke dubbelfrågor. Även om det inte var värre än de två senaste gångerna så är det illa nog. Det ska inte förekomma alls. Det är absolut ingen dubbelfråga att spela två helt olika låtar, dessutom hela låten.
Nu fortsätter lördagen i alla fall med damernas tremil från Seefeld snart. Jag tror på Frida Karlsson. Sen väntar ett norrlandsderby i ishockey. Luleå har åkt ner till Sundsvall för att möta Timrå. Ingen fotboll blir det. Leeds spelade redan igår och krossade West Bromwich med 4-0.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar