lördag 23 februari 2019

Melodikrysset v. 8 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Tänk att det redan hunnit gå åtta veckor på det nya året. Sportlovet har till och med dragit igång. Här börjar det nu nästa vecka. Denna lördag är precis som vanligt. Startar med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Om jag följer med hela vägen vet jag inte. Envisas Eldeman med att förstöra krysset med icke dubbelfrågor, ja då kommer jag att stänga av. Förra veckan var ju allt annat än bra. Ändå hängde jag kvar. Det gör jag inte en gång till.



L 2, V 11 Det började precis som förra veckan. Helt skandalöst. En icke dubbelfråga på en gång. Först ut Elvis "Return to sender". Och sedan blev det namnet Alice.

L 1, L 9 Nä jag ger nog upp. Det är inte roligt detta. Olika illustrationer igen, och han kallar det dubbelfrågor. Den usla tv-serien Solsidan först ut. Ja jag tycker inte den är rolig, det får ni faktiskt ursäkta. Och sedan Uma Thurman från Det våras för Hitler.

V 7 Ja denna marsch framförs helt utan instrument.

L 8 Så skriver vi in Tycker. Som i "Tycker om dig"

V 14, L 5 Han kunde en gång i alla fall. "En kulen natt".

V 12 Det var Asta Kask det.

L 3  "Nocturne" (Lite Taube då) Mia Skäringer sjöng. 


Så här i nyhetspausen säger jag att jag inte tar Anders Eldemans ursäkter med en kortare programtid då han gör sina usla icke dubbelfrågor. Han spelar ju nästan hela låtarna ändå. Han borde ju vinna tid på att göra riktiga dubbelfrågor med en låt och två frågor på den. Förstår han inte det! Det är så fruktansvärt irriterande.

V 1 Från 2016 års Tjottabalong. Martin Stenmarck.

L 4 Rut

V 6 Här sjunger Love Antell.

L 10, V 13 Så avslutade han lika illa. Tur att det var sista frågan, för då ska jag ändå stänga av. Först ut "Lassie" med underbara Ainbusk, skriven av Marie Nilsson. Sedan sjunger Cher  ABBA:s "Gimme, gimme gimme" från Mamma Mia.



Kortare:

L 2 Elvis
V 11 Alice
L 1 Solsidan
L 9 Uma
V 7 Instrument
L 8 Tycker
V 14 En
L 5 Kulen natt
V 12 Asta
L 3 Mia
V 1 Stenmarck
L 4 Rut
V 6 Love Antell
L 10 Marie
V 13 Cher

Då stänger jag av radion, då ännu ett illa komponerat kryss är avslutat. Nu blir det skidor från Seefeld. Tråkigt att Ebba Andersson är sjuk och inte kan åka. Bara hoppas hon kommer tillbaka. Nu tror jag på Frida Karlsson. Men jag tror medaljchansen kan ha försvunnit där. Sedan tar Leeds emot Bolton och ännu lite senare tar Luleå emot Frölunda. Det blir en dag det.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar