lördag 9 februari 2019

Melodikrysset v. 6 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Ännu en lördag och redan vecka 6. Här går det undan. Jag tippar att det kommer att se ut som vanligt idag. Med någon icke riktig dubbelfråga. Ute är grått och blött. Men nu tar vi oss an melodikrysset av och med Anders Eldeman innan dagen fortsätter.



V 9 Vi börjar faktiskt med ABBA, även om det inte är ABBA utan bara Agnetha Fältskog "Walk in the room", men det är nästan samma sak.

L 5 Så var det då det där med klassiskt. Men det går rätt bra när det kommer samma klassiska visor hela tiden. För Eldemans utbud är inte så stort heller. Här är det "Nötknäpparsviten"  av Tjajkovskij och då ingår väl redskapet nötknäppare.

L 10 Så blev det "Jag tror på sommaren" på finska. Det lät inte lika bra som på svenska.

V 13 Åh, härliga "Chariots of fire av Vangelis. Från filmen Triumfens ögonblick som handlar om några löpare. Var länge sedan jag såg den filmen. Den måste jag se om.

L 11 Här får vi lyssna till Al Jolson "Avalon".

L 1 "Smoke gets in your eyes" Rök ger väl aska kanske.

V 4, L 4, V 6 Sickan Carlsson "Jag ska sjunga för dig" från Landstormens lilla Lotta.

V 7, L 7 Finska igen, och en riktig dubbelfråga. "Vad tar ni för valpen där i fönstret".

L 3 Så blev det Taube med Östen med resten, men det var inte Östen som sjöng utan Jens Kristensen.

L 2 Ja fick Agnetha vara med så är det klart att Frida måste få vara med också. Så har vi kommit ännu närmare ABBA. "Även en blomma".

L 8 Danny Saucedo som jag inte alls kan med och här med en av han sämsta låtar "In the club".

L 12 Slutligen får vi höra musik i form av "May it be" komponerad av Enya. Från Sagan om ringen.



Kortare:

V 9 Agnetha
L 5 Nötknäppare
L 10 Tror
V 13 Löpare
L 11 Al
L 1 Aska
V 4 Landstormens
L 4 Lilla
V 6 Lotta
V 7 Vad
L 7 Valpen
L 3 Jens
L 2 Frida
L 8 Danny
L 12 Enya

Så var kryssande över och radion avstängd för denna lördag. Idag så vet jag inte vad det blir. Jag lite längdskidor från Lahti antar jag. Sen får jag se om jag tittar på Sverige - Ryssland i Beijer Hockey Games (Urfånigt namn på en turnering). Leeds möter Middlesbrough på bortaplan. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar