lördag 25 augusti 2018

Melodikrysset v. 34 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Denna lördag är jag äntligen tillbaka. Efter två lördagar med annat som Augustifest och "filminspelning, så hade jag då inte möjlighet att lösa krysset. Det är inte många lördagar jag har missat, men i bland så händer det. Nu blev det två på raken. 
Men denna underbara morgon är jag beredd att lösa det, och få skriva in Taube och kanske BAO. På lodrätt elva blir det EMD eller REM.



L 4 Dagens kryss börjar med "What a wonderful world" med Louis Armstrong.

V 8 Filmskaparen, ja jag gissar på Jacques Tati.

L 6, V 14 Oj! En riktig dubbelfråga. Ja jag hörde att han var bra på dom förra veckan, får se om det går hela vägen idag. Denna dubbelfråga blir Eric Gadd.

V 5 Kommer fram till att detta är Nina Simone. "My baby just cares for me"

L 3 "Lille Katt" Ja det är inte bara en katt som har fyra tassar vad jag vet.

L 2, V 1, L 1 En riktig trippelfråga. "Something stupid" med Nancy Sinatra och Frank Sinatra. Men gjorde det förstås väldigt enkelt med och samma efternamn.

V 7 Nog har jag dansat en tryckare någon gång, men inte till den här låten vad jag kan komma ihåg.

V 9 Anna Bergendahl "This is my life" En som inte lyckades. Ja den är inte så bra heller. Hon är betydligt bättre nu.

V 12 "Red red wine" med UB40 var det inte. Någon svensk usel version. Ja ja, röd blir det i alla fall.

V 13 Cajsa-Stina Åkerströms pappa heter Fred.


V 10 "Come togheter" Beatles låt instrumentalt.

V 11 "Baby goodbye" med EMD. Ja visst blev det så. Inte svårt att lista ut.



Lite kortare:

L 4 Armstrong
V 8 Tati
L 6 Eric
V 14 Gadd
V 5 Nina Simone
L 3 Tass
L 2 Nancy
V 1 Sinatra
L 1 Sinatra
V 7 Tryckare
V 9 Anna
V 12 Röd
V 13 Fred
V 10 Come
V 11 EMD




Så då har jag stängt av radion och väntar på nästa upptåg. Idag är det kick-off med bowlinggänget. Det gör visserligen att jag missar matchen mellan Norwich och Leeds på Tv3 Sport. Ja ja det går att följa ändå och om jag vill se den i efterhand.


Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar