lördag 4 augusti 2018

Melodikrysset v. 31 2018

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Ja nu är jag äntligen tillbaka. Det blev lite mycket uppe i norr och krysset glömdes helt bort. Men denna lite småregniga dag såhär långt i alla fall börjar jag med er. Skönt med lite svalare också.
Hörde just också att han hade två icke dubbelfrågor förra veckan. Det är skamligt. Skämmes! Blir så förbannad. Gör rätt någon gång.




V 11 Börjar somrigt Peps Persson med "O'boy!"

L 3 Underbart med Dr Snuggles, även om det var på finska. Vem älskade inte det.


V 7 Oj! Har Eva Dahlgren gjort något nytt den senaste tiden. Fast det är klart räknar man "Säg mitt namn" från 2016 som det allra senaste så.

L 4 Och vem följde inte ungdomarna i Beverly Hills. Ja jag erkänner att jag gjordet det.

V 12 The Mills brothers.

V 9 En gotländsk version av "It's raining men".

L 1, L 11, V 6 Jag har inte sett den än av någon anledning. Men jag vill och ska. Kanske får det bli att se Mordet på Orientexpressen idag. Och till råga på allt så klarar han av att göra en riktig trippelfråga.

V 10 Här får vi höra vacker sång av Enya. "The humming"

L 5 Ja jag antar att man förmodligen är uppe.

V 8  Så där kan man också göra. Två melodier och ett svar. Tal antar jag som ska in.

L 2 Underbara Michelle Pfeiffer sjunger från Mordet på Orientexpressen.




Kortat:

V 11 Peps
L 3 Snuggles
V 7 Dahlgren
L 4 Beverly Hills
V 12 Mills
V 9 Men
L 1 Mordet
L 11 På
V 6 Orientexpressen
V 10 Enya
L 5 Uppe
V 8 Tal
L 2 Michelle


Så där då är radion avstängd och dagen fortsätter som den gör. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar