fredag 3 april 2015

Långfredagsmiddag!

I alla år som jag kan minnas har vi ätit lax på långfredag. Ja nästan i alla fall. Väldigt ofta kan jag säga så ljuger jag inte. Det har jag fortsatt med. Ja väldigt många gånger i alla fall kan jag säga så ljuger jag inte. Idag var en sådan dag. Uppe i norr såg jag ett recept i en skvallerblaska som jag genast såg att det ska jag testa.



Det såg så gott och enkelt ut. Så idag tog jag på mig förklädet som jag faktiskt av någon anledning (vet inte varför) nästan aldrig använder.



Jag började tillaga det för att sedan äta förstås. Det var som jag trodde. Väldigt enkelt och väldigt gott.




Jag lagade bara en portion, även om jag tänkte laga två. För tänk om någon skulle komma på besök. Man kan ju aldrig vara säker. Men nu blev det bara en. Det med en Lagunitas Pale Ale.



Ja det enda påskpyntet jag har fick titta fram en stund också.

Detta lär jag säkert göra fler gånger, kanske redan nästa långfredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar