torsdag 23 april 2015

KM!

Då är det dags för kommunmästerskapen i bowling. Har en andra plats att försvara. Något som jag inte tror kommer att gå. Den formen har jag inte just nu. Måste överträffa mig själv, men man ska aldrig säga aldrig.



Fick mig i alla fall en ordentlig uppvärmning idag. Det var en himla tur att jag började trampa till jobbet i tid. Jag tror aldrig jag varit med om något liknande och då har jag alltid motvind. Det spelar ingen roll när på dygnet jag cyklar. Idag var dock vinden utöver det vanliga. Jag trampade på trean hela vägen och ändå kändes det som jag inte kom någonstans. Det var som att trampa på en motionscykel. Fick trampa på i nedförsbacke till och med. Ja hade jag inte gjort det då lovar jag att jag rullat bakåt och upp igen.

På något sätt lyckades jag dock ta mig fram ändå. Det tog ca 35 minuter i stället för 20 minuter.
Slut som jag var hoppade jag på bussen som skulle ta oss till simhallen. Det stod nämligen det på idrottsschemat idag. Där passade jag på att simma 100 meter. Ja det var allt jag hann efter att ha sett till barnen som simmade först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar