onsdag 31 augusti 2011

Vilken väg ??

- Snälla, kan du tala om vilken väg jag ska ta?
- Det beror på vart du ska.
- Jag vet inte, det spelar ingen roll.
- Då spelar det heller ingen roll vilken väg du tar.

Jag tror jag har ganska bra koll på vilken väg  jag ska ta. I alla fall till och från jobbet, för jag brukar oftast komma dit och hem. Det fungerar så länge jag cyklar, får se hur det blir när bussåkningen tar vid.
Va det gäller andra vägar i livet är det lite svårare, fast än så länge har jag nog tagit rätt där också.

Nu ska jag snart (efter halv åtta hos mig) ta mig en titt i Vårdguiden och läsa om Förkylningstider. Ja jag har råkat ut för en nu, eller den kom snarare i helgen och sitter i lite än. Den har dessutom kommit lite tidigare än vanligt. Någon gång i oktober brukar jag få den. Nu hela två månader tidigare. Åker jag på två stycken då?
Jag undrar ju förstås om Whiskytipset står med.

D v s det om att man ska dricka mycket Whisky när man är förkyld. Då blir man av med den, sen är det bara förkylningen kvar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar