söndag 28 augusti 2011

Konsten att förlora ett badlakan !!

Nu är det inte hela världen att förlora ett badlakan, men det är lätt gjort. Det var visserligen inte mitt fel nu, utan jag skyller allt på SR.se. Dom lurade nämligen mig. På lördagen satte jag som vanligt på datorn för at lyssna på melodikrysset via webben, tog fram krysset i en tidning och började lyssna. Efter första frågan fick jag det inte att stämma, speciellt när en vän messar och frågar vilket djur det handlar om. Jag undrade då genast vad då för djur, frågade Eldeman efter det. När så andra frågan ställs så går ingenting. Först funderar jag om krysset i tidningen är felaktigt. Jag kollar webbens kryss och det ser likadant ut. Vännen i fråga säger att krysset stämmer på hans nät.
Då börjar det slå mig, jag lyssnar på en gammal sändning. Det trots att jag gick in och klickade precis som jag brukar. Så innan jag fått ordning allt med att hitta rätt sändning har jag missat hela början och kom aldrig in i krysset igen.

Och därmed förlorade jag chansen att vinna ett badlakan.

Jag kommer dock alltid hävda att det är SR.se:s fel. Det är nästan så jag ska skriva till dom och kräva ett badlakan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar