onsdag 31 augusti 2011

Inte klokare !!

Nä jag blev inte så mycket klokare på Vårdguidens tips, eller tips och tips. Vet inte vad jag ska säga.
Först stod det mest bara om barn och att det är just förkylningstider nu när skolan, förskolan har startat. Så är det alltid. Tipset för vuxna i detta sammanhang var att föregå med gott exempel, som att snyta näsan i pappersnäsdukar (ja vad annars ska man snyta i, handen?), sen ska man kasta den (nähä?) och tvätta händerna efteråt.

Sen när jag vände sida, så var det tips om att förstärka immunförsvaret och undvika smitta.
Det finns nämligen inga mirakelkurer som stoppar förkylningsvirus, men man kan hjälpa kroppen genom att: Inte röka (vilken tur för mig). Cykla eller gå till jobbet i stället för att trängas på bussar och tunnelbana (vilken tur för mig, än så länge går det). Undvika trängsel överhuvudtaget, affärer till exempel (hm, man ska äta bra mat men får inte handla den. Hemkörning tack!) Handsprit nära till hands (jag ska börja ha sprit i fickan, det svåra är bara att försöka använda den till händerna).

Om du ändå drabbas (vilket jag har gjort) - stanna hemma och ta hand om dig!

Så det är alltså det jag ska göra. Stanna hemma och ta hand om mig hemma (när jag är hemma tar jag hand om mig, men hur ska det gå på jobbet övrig tid?)

Nu sätter vi alla på tv:n och följer True Blood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar