lördag 1 juni 2024

Melodikrysset v 22 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är varmt, det är lördag och dessutom en ny månad. Sommar alltså. Dagen börjar som så ofta med melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


L 3 "Sommar och sol". Hade ju kunnat få vara någon annan än Lotta Engberg som tog sig ton till denna.

V 6 Från underbara tv-serien Albert och Herbert. Med Sten-Åke Cederhök och Tomas von Brömssen.

L 4, V 1 Ja Egales "Hotel California" kanske passar på finska, eller?

V 9 "En elefant balanserade ...". Spelades här på nyckelharpa.

V 5 "Från och med du" med Oskar Linnros.

L 1 Billie Holiday med "On the sunny side of the street".

V 10 Talking Heads med "Psycho killer".

V 8 Fin denna. "Fiskarna i havet" med Idde Schultz.

V 7 "Närmare gud till dig". Lite körsång.

V 12, V 14 Gillar henne. "Lose my mind" med Myra Granberg har jag faktiskt spelat en hel del och kan göra det fortfarande.

L 11 "Jag väntar vid min mila" med Augustifamiljen & Loney Dear.

L 13 Var inte svårt att lista ut att det skulle bli A-ha, och nog är det lite nostalgiskt när "Take on me" spelas.

L 2 Jazzigt! Buddy Collette med "There will never be another you".


Här blir det lite kortare:

L 3 Lotta Engberg

V 6 Albert

L 4 Eagles

V 1 Hotel

V 9 En

V 5 Oskar

L 1 Holiday

V 10 Heads

V 8 Idde

V 7 Till

V 12 Myra

V 14 Granberg

L 11 Dear

L 13 A-ha

L 2 There


Där är jag klar för mig. Ingen snabbgenomgång, allt är ju ifyllt. Jag fortsätter nu dagen på bästa sätt.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar