lördag 29 juni 2024

Melodikrysset v 26 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater det är lördag, vädret är ok och jag har gått på semester. Så det är bara fint. Jag startar dagen med melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


L 5 Börjar med "My way" på franska. Claude Francois "Comme d'habitude".

V 15, V 12 "Hej sa Petronella i från Plaskeby". Tror inte dom yngre har någon aning om denna visa.

V 1 Härligt med lite "Sommarnatt" med Snowstorm.

L 13, L 10 David Silva spelar "Bella Ciao" på Kazoo.

L 4 "En gång jag seglar i hamn" av Stig Olin.

L 11 Åh! The Sounds med "Living in America". Bildades i Helsingborg 1999, alltså Skåne.

L 2 "Per Olsson hade en bonnagård" som då på engelska heter "Old MacDonald had a farm".

L 8 Shirley Clamp sjunger "Min kärlek".

V 14 The Violents spelar "Alpens ros". Kan man säg att den utspelar sig på en alp. Tydligen!

V 7, V 6 Så blir det New Order med "Blue Monday".

L 9 "Som stormen river öppet hav" på danska. "Som stormens favntag" med Anne Grete & Peter Thorup.

L 1 Hade glömt bort att Steve Martin spelat tandläkaren Orin Scrivello i Little shop of horror. "The dentist song".

L 3 Sara Varga med "Spring för livet". Ja det avslutar hela krysset.




Så blir det kortare:

L 5 My way

V 15 Petronella

V 12 Plaskeby

V 1 Snowstorm

L 13 Bella

L 10 Kazoo

L 4 Olin

L 11 Skåne

L 2 Old

L 8 Clamp

V 14 Alp

V 7 New

V 6 Order

L 9 Öppet

L 1 Shop

L 3 Sara


Ja när alla frågor är ställda så gör jag som jag brukar. Stänger av och fortsätter dagen och i detta fall även semestern.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar