lördag 20 april 2024

Melodikrysset v 16 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Tiden den går fort, det är lördag igen. Snart slut på ännu en månad. Inte är det vårvärme heller. Men ett melodikryss av och med Annika Jankell börjar dagen.


L 8 Inleder med Ricky Martin och "Livin' la vida loca".

L 1 Robert Wells gör Mozart av Anna Books "ABC".

V 1, L 4, V 10 Arja Saijonmaa sjunger "Så vill jag älska dig" (Caruso).

L 11, L 2 Ola & The Janglers med "Alex is the man".

V 7 Fantastiskt bra "Just a girl" med No Doubt.

V 3 Signaturen till Bamse.

V 6 Ten Sharp med "You". Talet på svenska blir då tio.

V 5 Ganska givet att vi skulle skriva in Can-Can här. "Jag kan nått som inte du kan. Jag kan dansa Can-Can".

V 12 Amy Winhouse med "We're still friends".

V 8 "Oh-de-lally" från Robin Hood. Med röst av Rolf Bengtsson.

V 9 "Du är så underbart rar" med Anni-Frid Lyngdstad. "Can't take my eyes off you".

V 13, L 3 Amanda Seyfried med "Thank you for the music" från filmen Mamma Mia. Där ena av upphovsmännen är Benny Andersson och därmed den som passar in här.



Kortare här:

L 8 Ricky

L 1 ABC

V 1 Arja

L 4 Saijonmaa

V 10 Caruso

L 11 Ola

L 2 Janglers

V 7 No

V 3 Bamse

V 6 Tio

V 5 Can-Can

V 12 Amy

V 8 Rolf

V 9 You

V 13 Amanda

L 3 Benny


Jag vill inte veta vad vi inledde krysset med en gång till, för det har jag redan skrivit in. Jag hoppar därför över snabbgenomgången som vanligt och fortsätter dagen på annat vis. Och vad det blir, ja det återstår att se.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar