lördag 1 juli 2023

Melodikrysset v 26 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så var det lördag igen och inte vilken lördag som helst. Jag börjar nämligen min semester. Det var väl kul för mig. Så grattis till mig. Ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson startar denna lördag också.


L 2 Sonja Aldén inleder med "För att du finns".

L 1, V 1, L 4 Creedence Clearwater Revival med "Bad moon rising".

V 12 "Jag vill tacka livet" på utrikiska. Violetta Parra sjunger "Gracias a la Vida".

L 3, V 8 Instrumentalt. Abba och "Arrival".

L 11 Martin Stenmarck sjunger "Maria" ur West Side Story.

V 5 Ledmotivet från filmen E.T. the Extra Terrestrial.

V 16, V 6 Bra grejer! No Doubt med "Don't speak".

L 7 Som en lyssnade på Tracks med Kaj Kindvall.

V 15 Dragspel med Ebbe Jularbo "Flickan från Tivedskogarna".

V 13 Ååh! Fantasiska Nicole Seibert med lika fantastiska "Ein bisschen frieden". Bästa Eurovisionvinnaren om ni frågar mig.

V 9 Dean Martin med "I don't care if the sun don't shine".

L 10 Artister samlade in pengar till ANC.

V 14 Avslutar med "Förklädd gud" Komponerade av Lars-Erik Larsson.


Även lite kortare:

L 2 Aldén

L 1 Creedence

V 1 Clearwater

V 12 Tacka

L 4 Revival

L 3 Abba

V 8 Arrival

L 11 Story

V 5 E-T

V 16 No

V 6 Doubt

L 7 Tracks

V 15 Ebbe

V 13 Nicole

V 9 Dean

L 10 ANC

V 14 Larsson


Radion avstängd, snabbgenomgången får löpa på, men inte hos mig. Nu ska jag ta mig an dagen. Semester alltså vad ska en göra då. Äta, sova, bada!

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar