lördag 24 juni 2023

Melodikrysset v 25 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så har det blivit lördag igen och inte vilken lördag som helst utan midsommardagen. Så grattis till er alla på den. Exakt 6 månader till julafton. Nä förlåt, nu njuter vi av sommaren. Denna dag som börjar med melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson.

L 1 Vanligt att en gifter sig till midsommar. Så detta var Mendelssohns bröllopsmarsch. Kvinnan i sammanhanget är således en brud.

V 1 Fortsätter med Bo Kaspers Orkester med låten "Semester".

V 5 "Midsommarvaka" av Hugo Alfvén.

L 2 "Fram för svenska sommaren" med Agnetha Fältskog.

L 6 "Say you, say me". Fantastisk låt av Lionel Richie. Ledmotiv till filmen White Nights. Vita nätter.

V 2 Bolaget är en grupp från Falun. Här med "Ikväll igen".

V 12 "Why tell me why" med Anita Meyer. Som Carola sjöng på svenska "Säg mig var du står".

L 3, L 7, L 4 "Ute blåser sommarvind" instrumentalt.

V 13 Alicia Keys med "Empire state of mind, pt II - broken down".

V 11,  V 9 "Wiegenlind" med Ann-Sofie von Otter.

V 10 Åh! Underbara Lisa Miskovsky med lika underbara "Celine".

V 8 Avslutar med Mascots och "Words enough to tell you".



Det blir kortare också:

L 1 Brud

V 1 Bo

V 5 Hugo Alfvén

L 2 Fältskog

L 6 Nätter

V 2 Falun

V 12 Står

L 3 Ute

L 7 Blåser

L 4 Sommarvind

V 13 Mind

V 11 Von

V 9 Otter

V 10 Lisa

V 8 Mascots


Dags för snabbgenomgång, men inte för mig. Jag tar nu tag i denna midsommardag på mitt sätt som jag brukar göra. Vad nu det kan vara.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar