lördag 22 juli 2023

Melodikrysset v 29 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag och jag börjar med att be om ursäkt för att uppdateringen uteblev förra lördagen, men jag var på ett ställe utan wifi. Inte orkade jag sitta och klicka på mobilen. Men nu är jag här, så då blir det som vanligt. Ett melodikryss av och med Annika Jankell.


V 1 Titiyo med "Talking to the man in the moon". D v s talar med mångubben.

L 2 En jazzig version av Vivaldis årstider.

V 9 Sickan Carlsson i en duett med Lasse Dahlqvist. " Oh what a big, big boy".

L 3, L 4 En gosskör sjunger Björn Skifs "Hooked on a feeling".

L 6 Imitatören Bosse Parnevik busringer Björn Skifs och säger sig vara Bengt Bedrup.

V 8 Helen Sjöholm sjunger Loreens "Euphoria" på svenska.

V 12 Bergkungens sal ur Peer Gynt av Edvard Grieg.

L 11 Åh! Underbara First Aid Kit med "Come give me love".

V 10 Paul Anka med "Diana".

L 10 Fred Åkerström med "Trubaduren" där adel sökes.

V 7, L 13 Niklas Strömstedt och Anne-Lie Rydé i en duett. "En kvinna och man".

V 14 Vitamin String Ouartet med "Papa don't preach". Så vi skriver förälder.

L 5 Eros Ramazzotti med "Piu Bella Cosa".


Här blir det kort:

V 1 Mångubben

L 2 Årstider

V 9 Sickan

L 3 Gosskör

L 4 Björn

L 6 Imitatör

V 8 Sjöholm

V 12 Peer

L 11 Kit

V 10 Anka

L 10 Adel

V 7 NS

L 13 AR

V 14 Förälder

L 5 Eros


Ingen snabbgenomgång. Nu fortsätter lördagen på ett sätt som jag ska ta tag i nu.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar