lördag 29 april 2023

Melodikrysset v 17 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Tänk att det är lördag igen, tiden den går fort den. Det är lite mulet, men det är inget som stoppar dagen och en start med melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


V 7, V 13 Nä nu börjar dom göra en liten Eldeman. Det var inte länge sedan Edith Piaf var med. Här med "La vie en rose".

L 6 Lite Valborg och vårstämning när "Vårvindar friska" spelades instrumentalt.

L 3 Åh! Det var ett tag sedan. Så kul att höra Feven och "Dom tio budorden". Även om jag inte är ett fan av hiphop. Så gillar jag på något sett denna låten.

L 1, V 16, L 11 "Märk hur vår skugga" från Fredmans epistlar av Bellman. Sofia Karlsson sjunger.

L 2 "Lucky lips" med Ruth Brown. Som på svenska blev "Slit och släng" med Siw Malmkvist.

V 5,  14 "Seven nation army" med The White Stripes, men här instrumentalt med lite panflöjt. Det blev ju sisådär.

L 4 Den svenska björstammen  med "Vart jag mig i världen vänder".

L 9 Signaturen till Alfons Åberg.

L 15 "Cheek to cheek" med Fred Astaire från filmen Top hat.

L 12, V 10 "Min älskling" av Evert Taube på spanska. Visan fortsätter .. du är som en ros.

V 1 Four Tops med "Reach out I'll be there".

V 8 Den skräckinjagande musiken av John Williams från filmen Hajen av Steven Spielberg. 


Här blir det kortare:

V 7 Edith

V 13 Piaf

L 6 Vårvindar

L 3 Feven

L 1 Fredmans

V 16 Epistlar

L 11 Sofia

L 2 Ruth

V 5 Seven

V 14 Nation

L 4 Den

L 9 Alfons

L 15 Top

V 12 Min

V 10 Ros

V 1 Four

V 8 Haj


Det kommer ingen snabbgenomgång för mig eftersom jag har stängt av radion. Vad dagen nu består av vet jag inte. Det kan bli staden, det kanske inte blir det. Vart jag mig i världen vänder, står jag här med tomma händer.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar