lördag 22 april 2023

Melodikrysset v 16 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag, det är sol och strålande väder. Men det är endast idag, för nästa vecka väntas regn och 3 grader. Så en får ta del av denna dagen. Börjar med ett melodikryss av och med Annika Jankell.


L 2 "Min kärlekssång till dig" med Lasse Berghagen inleder. Han har köpt sig en aktustisk gitarr eller gura som då Annika söker.

L 4 Bonnie Tyler med "It's a heartache".

V 1 Ja nog har man lärt sig operor genom åren med melodikrysset. Här är det Rigoletto. Pavarotti "La donna e mobile".

L 1, V 9 Robert Pettersson sjunger i Takida. Här med "Curly Sue".

L 11 "Lili Marleen" med Marlene Dietrich.

V 7 Anton Ewald med "Begging".

L 3 Hipp Hipp-duon Anders Jansson och Johan Wester som här driver lite med melodikrysset förknippas med staden Lund.

L 10 Ann-Louise Hansson med "Min greve av Luxemburg". En greve är adel.

V 14 Från Sjönheten och Odjuret. Sofia Kjällgren sjunger och gör rösten till Belle.

V 6 Oj, jag visste inte att Wille Nelson blir 90 år. Här med "Always on my mind".

V 8 The Real Group med "Att angöra en brygga".

V 12 "All 'bout the money" med Meja.

L 5 "Sudda sudda sudda bort din sura min". Då ska man inte gnälla.

L 13 Titiyo heter Jah i efternamn. Med sin "Längesen"  från tv-programmet Songland. När hon gav ut den blev det en duett tillsammans med  Hurula.



Så blir det kort:

L 2 Gura

L 4 Tyler

V 1 Rigoletto

L 1 Robert

V 9 Takida

L 11 Dietrich

V 7 Ewald

L 3 Lund

L 10 Adel

V 14 Belle

V 6 Nelson

V 8 Real

V 12 Meja

L 5 Gnälla

L 13 Jah


Det kommer ingen snabbgenomgång för mig eftersom jag har stängt av radion. Nu ska jag fundera på vad jag ska göra resten av dagen och sedan ska jag göra det. Leeds möter Fulham.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar