lördag 1 april 2023

Melodikrysset v 13 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Tänk vad det går. Vi är inne i april och den första dessutom. Så det gäller att se upp för alla aprilskämt som kommer att hagla i stället för nederbörden. Nu börjar dagen med ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson och det är inget skämt.


L 2 "Din dröm ger dig allt" från Askungen inleder krysset. Alice Babs sjöng.

L 6, V 10 Siv Malmkvist med "Sju vackra gossar".

V 12 Men Anna Charlotta. Helt underbart. Prisa gud! Här kommer skatteåterbäringen! Iron Maiden med "Run to the hills". Efterlängtat, ja absolut.

V 1 "En vänlig grönskas rika dräkt" Psalm 201 i Psalmboken.

V 5 "We don't talk about Bruno från filmen Encanto. På svenska "Vi pratar inte om Bruno".

L 14, L 7 "Den första gång jag såg dig" spelades instrumentalt.

L 4 Gasolin med Kim Larsen i spetsen  "Hva gør vi nu, Lille du?".

L 13, V 9 "Fly me to the moon" med Connie Francis fast på italienska.

V 7 Bröderna Brohters "Tjejer är bäst på bio". Därmed skriver vi in film.

V 8 Leo Sayer med "More than I can say".

L 3 "Vill du bli min fru" av Drängarna. Här instrumentalt.

V 11 "Lift me up" med Rihanna från filmen Black Panther: Wakanda Forever. En film jag inte sett, men tänkt länge. Det blir nog i kväll. Tack för påminnelsen Anna Charlotta. Färgen blir för övrigt svart som i Black Panther.



Så blir det kort:

L 2 Askungen

L 6 Malmkvist

V 10 Gossar

V 10 Iron Maiden

V 1 Psalmbok

V 5 Om

L 14 Den

L 7 Första

L 4 Kim Larsen

L 13 Me

V 9 Moon

v 7 Film

V 8 Leo

L 3 Bli

V 11 Svart


Hoppar jag över snabbgenomgången? Ja självklart. Det blir andra saker för mig nu. Vad det blir har jag inte kommit på än, men det ska jag nog göra inom kort. Luleå är utslaget, förlorade tyvärr avgörande matchen mot Växköp, så om det blir hockey vet jag inte. Leeds möter däremot Arsenal. Sol är det också för tillfället. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar