lördag 18 februari 2023

Melodikrysset v 7 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag, veckorna går fort. Denna lördag startar som så oftast med ett melodikryss som idag är av och med Anna Charlotta Gunnarsson. Det är så otroligt trist väder, så då behöver jag inte gå in mer på det.


L 4, L 3 Inleder med en dubbelfråga där artisten Veronica Maggio sökes. Här med låten "Se mig".

V 6 "All of me" instrumentalt.

L 2, V 5 Så blev det "Call me" av Blondie, fast på finska. Den finska titeln ger jag mig inte på att skriva.

L 1 Harry Brandelius sjunger "Han hade seglat för om masten".

V 7 Peppa Pig sjunger. Ja vad kan det vara för djur "I'm Peppa Pig". Gissar på gris.

L 14 "Everyday people" med Sly & The Family Stone.

V 12 Svenska radiokören under ledning av Eric Ericson. "Agnus Dei".

V 16, V 1 Nu är det någon som blir mer än glad. Py Bäckman sjunger låten "Stad i ljus", den som hon skrev till melodifestivalen och Tommy Körberg fick sjunga.

V 10 Inga Gill läser "Pannkakan.

V 15 Här blir det "La Bamba". Men ingen bra version.

L 11 "Shallow" med Bradley Cooper och Lady Gaga från filmen A star is born.

V 13, L 8 Di sma undar jårdi med sin "Snabbköpskassörskan".

V 9 Avslutar med Moonica Mac "Till slutet av augusti".



Här blir det kort:

L 4 Veronica

L 3 Maggio

V 6 All

L 2 Call

V 5 Me

L 1 Brandelius

V 7 Gris

L 14 Sly

V 12 Eric

V 16 Py

V 1 Bäckman

V 10 Inga

V 15 La Bamba

L 11 Gaga

V 13 Di

l 8 Sma

V 9 Moonica


Snabbgenomgången uteblir för mig som vanligt. Jag stänger av och fortsätter dagen. Kommer nog bli en lugn dag inomhus, dels på vädret och lite annat. Det blir stafetter i Skidskytte-VM och sedan hockey då Luleå ska ta sin andra CHL-titel, då de möter Tappara i finalen hemma i Coop Norrbotten Arena. Leeds möter Everton, den går dock samtidigt som hockeyn, men någon kort stund en titt på den också.

Tack så jättelänge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar