lördag 4 februari 2023

Melodikrysset v 5 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag. Solen tittar fram, lite snö på marken och - 4, vilket är = perfekt. Nu ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson. Denna lördag då tjottaballongen börjar. Hm!

V 8, V 6 Börjar naturligtvis med en tjottaballongenlåt. "Den vilda" med One More Time, fast på engelska.

L 2 Björk med "It's oh so quiet". Hon kommer från Island.

V 1 "Med käckhet, fräckhet och täckhet" komponerad av Kai Gullmar.

V 14, V 7, L 1 Ser inte Så mycket bättre längre, för det är så mycket sämre. Men det är Molly Hammar som sjunger "Ingen annan rör mig som du". Som är Norlie & KKVs låt.

L 12 "De va la gött" från radioprogrammet Rally med bland andra Peter Apelgren och Anna Mannheimer.

V 3, L 10 "Visa från Utanmyra" av Jan Johansson som också spelar piano.

L 4 Åh! Allitd så härligt med 80-tal. "Self control" med Laura Branigan.

L 5 "I hope I get it" från musikalen A Chorus Line där dom är på audition.

V 13 Här är det Anita Lindblom med "Sånt är livet".

V 11 Har inte sett ett enda avsnitt av Game of Thrones. Jag skäms inte för det heller. Kommer inte se det heller. Dom kämpar om tron.

V 9 "A day in a life" med The Beatles.

L 8 Doja Cat med "Woman" avslutar dagens kryss.


Så blir det kort:

V 8 Den

V 6 Vilda

L 2 Island

V 1 Kai Gullmar

V 14 Molly

V 7 Norlie

L 1 KKV

L 12 Rally

L 3 Utanmyra

V 10 Jan

L 4 Laura

L 5 Audition

V 13 Anita

V 11 Tron

V 9 Day

L 8 Doja


Så var det avklarat och jag hoppar i vanlig ordning över snabbgenomgången. Det var en härlig blandning som Anna Charlotta bjöd på idag. Nu återgår jag till dagens andra sysslor. Det blir längdskidor, hockey och det som vanligt på tv. Luleå tar emot Oskarshamn. Med fotboll och Leeds får jag vänta till i morgon. Jag kommer säkert hinna med något annat också.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar