lördag 11 februari 2023

Melodikrysset v 6 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så har det blivit lördag igen. Det snöade igår kväll, den snön har nu lagt sig på isen som var tidigare under gårdagen. Bara gissa hur det är. 0 grader också. Nu blir det ett melodikryss av och med Annika Jankell och Anna Charlotta Gunnarsson direkt från Eskilstuna.


V 13, V 10 Börjar med "La dolce vita" och After Dark.

Hoppsan och där var det tänkt att dom inte skulle vara med i sändning.

L 7 Från Sound of music. Där barnen hörs joddla. "The lonely goatherd".

L 9 Nina Simone med "Stompin' at the Savoy".

L 8, L 2 Tyvärr så fick höra Sean Banan "Här glider kingen in". Jag tror inte det kan vara så mycket sämre. Sen tror han att han är rolig när rumpan/bakdel alltid ska visas.

L 5, L 11 Anni-Frid Lyngstad med "Du betonar kärlek lite fel". Komponerad av Peter Himmelstrand.

V 7 Temat till Jönssonligan.

V 4 Så blir det lite rock, härligt! Joan Jett and The Blackhearts med "I love Rock 'n Roll".

L 3 Då får vi ändra Bananens rumpa till bakdel om vi ska få in Cornelis "Turistens klagan.

V 1 Bob Marley & The Wailers med fina "One love/People get ready".

V 11 Så blev det inte Py till någons förtret. Lena Ph fick sjunga sin "Stjärnorna" istället som jag tackar mer för.

L 6 Klart Kent ska vara med när det är från Eskilstuna. Valet blev "Kräm (Så nära får ingen gå)".

L 12, V 1 Opera, men nog känner jag igen Aida och initialerna behöver en inte skriva för det står redan B-N (Birgit Nilsson).



Så blir det kort:

V 13 After

V 10 Dark

L 7 Joddla

L 9 Nina

L 8 Sean

L 2 Bakdel

L 5 Anni-Frid

L 11 Peter

V 7 Jönssonligan

V 4 Joan

L 3 Klagan

V 1 Bob

V 11 Ph

L 6 Kent

V 12 Aida

L B-N


Jag snabbar mig och stänger av istället för att lyssna på snabbgenomgången. Nu vet jag inte vad som väntar än. Kanske blir det skidskytte. I morgon är det fotboll också, Leeds möter Manchester United för andra gången på en vecka efter en uppskjuten match i samband med Queen Elisabeth II bortgång. Ingen hockey då det är landslagsuppehåll och dom matcherna i dessa europaserier brukar inte vara så intressanta. Jag följer dom inte slaviskt. Det kan då bli att titta på Game for Börje istället då gamla Tre Kronor - och Torontosjärnor ställs mot varandra.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar