lördag 14 maj 2022

Melodikrysset v 19 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag och åter ett melodikrysset. Det börjar att klarna upp lite ute. Ser ut att ha regnat i natt. Nu ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Vad återkommer idag?


V 9 "The Elephant song" inleder. Spelas av Ingmar Nordströms orkester. Vi skriver in elefant.

L 7 Fortsätter med lite 80-tals nostalgi. Kul med Sandra och "Maria Magdalena".

L 4, V 6 En riktig dubbelfråga. Då får vi höra "Hotel California" instrumentalt. Annars är det nog framförallt Eagles som den förknippas med.

L 3 Justin Bieber kan jag inte riktig med. Här med "Hold on".

V 8 En klassisk Hipp Hipp-fråga till klassisk musik. Det är "Nötknäpparsviten". Och har man en nötknäppare i ena handen så är det ganska troligt att man har en nöt i den andra.

L 5, L 10 En riktig dubbelfråga, eller riktig och riktig. Egentligen skriver vi bara in ett namn men har delat upp det. Anne-Lie Rydé sjunger "Sånt är livet". För hon heter in Anne Lie.

V 13 Filmerna om Narnia är bra. Inte lika bra med E.M.D. "There's a place for us".

L 1 "My Mammy" som egentligen Al Jolson sjöng i filmen The Jazz singer. Här var det Liza Minelli.

L 2 "Allt som jag känner" från filmen PS sista sommaren. Men nog vore det trevligare att få höra Tone Norum och Tommy Nilsson sjunga.

V 3 Så där ja! Nu börjar det likna något. Tänk att Black Sabbath får vara med i melodikrysset. "Paranoid".

L 12 Simons heter tydligen gruppen som får spela ABBA:s "Honey, Honey". Så fick dom vara med idag också. Ett lämpligt djur, ja det ska väl vara bi då.

V 11 Robbie Williams i duett med Nicole Kidman. "Something stupid". 



Lite kortare:

V 9 Elefant

L 7 Sandra

L 4 California

V 6 Eagles

L 3 Bieber

V 8 Nöt

L 5 Anne

L 10 Lie

V 13 Narnia

L 1 Al

L 2 PS

V 3 Black Sabbath

L 12 Bi

V 11 Robbie


Ingen snabbgenomgång. Jag återgår till det jag är bäst på. Att ta det lugnt. Ska jag titta på hockey. Nja skulle inte tro det (men känner jag mig rätt så kanske jag zappar in på det ändå). Leeds spelar först i morgon.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar